web analytics
Sunteți aici
Home > BUSINESS ÎN ARDEAL > Distribuitorul de materiale de construcţii Arabesque şi-a dublat profitul în anul pandemiei şi a bifat afaceri de 2 mld. lei

Distribuitorul de materiale de construcţii Arabesque şi-a dublat profitul în anul pandemiei şi a bifat afaceri de 2 mld. lei

Distribuitorul de materiale de construcţii Arabesque, deţinut de familia Rapotan, a depăşit borna de 2 miliarde de lei cifră de afaceri în 2020, după o creştere cu 8% faţă de anul pre­cedent. Datele de pe site-ul Minis­te­rului de Finanţe arată că profitul s-a dublat şi a ajuns la 73,2 milioane de lei, în vreme ce numărul mediu de angajaţi a scăzut cu 136, până la 2.845.

Arabesque deţine şi o divizie de retail, sub numele MatHaus, brand pus pe şapte magazine de materiale de construcţii. Potrivit celor mai recente date, compania are 38 de centre de distribuţie sub numele Arabesque, şapte magazine fizice sub brandul MatHaus şi unu online, livrările fiind făcute cu ajutorul a 1.000 de camioa­ne. Din produsele pe care le comer­cializează compania fac parte oţel-beton, cărămidă, sisteme de acoperiş, gips-carton, instalaţii, articole elec­trice şi finisaje, parchet, uşi, pal me­laminat, feronerie şi produse pentru grădină.

Afacerile Arabesque au urmat un trend ascendent până în 2018, când au scăzut, pentru ca anul următor să revină pe plus, apropiindu-se considerabil de 2 miliarde de lei, un prag pe care l-au depăşit anul trecut. Profitul este şi el un record la nivelul anului trecut, în condiţiile în care, până acum, maximul fusese atins în 2016, cu 50 de milioane de lei.

Fondată în 1994 în Galaţi de omul de afaceri Cezar Rapotan, compania Arabesque şi-a extins afacerile şi peste graniţe. În 2005, intra pe piaţa din Republica Moldova, prin deschiderea unui centru la Chişinău, iar la scurt timp a urmat extinderea în Ucraina, sub denumirea Budmax. Ulterior, reţeaua Arabesque şi-a continuat strategia de expansiune, intrând pe piaţa din Bulgaria.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW