Vânzările brandului de plăci ceramice Cesarom, produse la fabrica Sanex din Cluj Napoca, au crescut anul trecut cu 15%, în volum şi valoare, peste media pieţei de profil. Consumul total al pieţei de plăci ceramice în România s-a ridicat anul trecut la circa 40 de milioane de metri pătraţi, piaţa locală majorându-se cu 3%.
Peste 20% din totalul volumelor vândute anul trecut pe plan local sunt produse în România, la fabrica Sanex deţinută de Lasselsberger Ceramics România. În 2020, producătorul român a vândut aproximativ 8 milioane de metri pătraţi de gresie şi faianţă pe piaţa românească.
”Chiar şi în contextul pandemiei, piaţa de plăci ceramice a continuat să crească, ceea ce arată că românii sunt preocupaţi să acorde atenţie designului şi spaţiului în care locuiesc. În acelaşi timp, se confirmă trendul observat din anii trecuţi, conform căruia piaţa românească a continuat şi în 2020 să importe volume semnificative de gresie şi faianţă la preţuri mici şi, în mare parte, la o calitate îndoielnică faţă de produsele locale”, a declarat Sergiu Apolzan, Director de Vânzări al Lasselsberger Ceramics România.
Cesarom are o istorie de aproape 60 de ani pe piaţa locală, fabrica Sanex fiind din 2004 preluată de grupul austriac Lasselsberger. În ultimii cinci ani, investiţiile derlate la fabrica din Cluj au urcat la 25 mil. euro. Compania vrea să majoreze exporturile în următorii cinci ani, astfel ca producţia din România să ajungă pe cât mai multe pieţe europene. Sanex exportă în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Cehia, Slovacia şi chiar Suedia, dar exporturile sunt doar 5% din vânzările totale