Vinifera Eco Zem, compania din spatele brandului Casa de vinuri Zaig, care produce anual în jur de 700 de hectolitri de vin, consideră că este important ca producătorii români să investească în promovarea vinurilor pentru a se face cunoscuţi, pe de o parte, dar şi să se asocieze la nivel de podgorie pentru a putea să valorifice mai repede producţia la nivel naţional şi ulterior la nivel internaţional, pe de altă parte, potrivit Ziarului Financiar.
”În ultimii ani au apărut din ce în ce mai multe crame şi calitatea vinurilor a început să crească şi datorită acestui fapt, consumatorul intern optează pentru vinurile din România. Important este acum marketingul şi vânzarea vinului, crearea brandului local şi apoi crearea unui brand la nivel de podgorie, să ne facem mai întâi cunoscuţi la nivel local, naţional şi după aceea internaţional. Ar trebui să luăm model formele asociative din afară şi atunci lucrurile ar merge mult mai bine”, a spus Eckerhardt Zaig, acţionar al Vinifera Eco Zem, citat de ZF.
În România sunt circa 250 de crame şi 130 de produse viticole atestate cu DOC (denumire de origine controlată), IG (indicaţie geografică) sau varietale. Eckerhardt Zaig a construit propria cramă, cu dotări moderne, în urmă cu trei ani alături de partenerul său de afaceri Petre Moldovan. Vinurile companiei au certificare DOC Lechinţa – Teaca.
Compania Vinifera Eco Zem are o plantaţie de viţă-de-vie pe o suprafaţă de 13 hectare în localitatea Teaca, din judeţul Bistriţa, recunoscută ca ţinutul saşilor. De altfel, Eckerhardt Zaig susţine că este unul dintre ultimii saşi din regiune. Printre soiurile de struguri cultivate se numără Chardonnay, Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc, Neuburger, Traminer, Fetească Neagră, Pinot Noir sau Feteasca Regală, potrivit datelor de pe site-ul companiei.