MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, a terminat anul trecut cu vânzări în volume de 691.000 tone, în scădere cu 8% faţă de volumele comercializate în 2019, după cum arată datele consolidate ale grupului ungar, prezentate de Ziarul Financiar.
Piaţa de carburanţi a primit din plin lovitura adusă de carantină, limitarea mobilităţii având impact direct asupra vânzărilor. Mai departe, vânzările locale ale companiei s-au ridicat la 276,9 miliarde de forinţi (circa 765 de milioane de euro), cu 16% mai mici faţă de cele din 2019. Cifrele publicate la nivel de grup nu coincid cu cele publicate la Ministerul Finanţelor pentru 2019, ultimul an pentru care sunt disponile informaţii financiare pentru operaţiunile locale. Cel mai probabil, diferenţele vin din standardele de contabilitate diferite utilizate pentru raportarea la nivel de grup şi cele cerute de Ministerul Finanţelor.
Cu o prezenţă de 25 de ani şi cu investiţii de peste 200 de milioane de dolari, MOL România, filiala locală a grupului petrolier MOL, a ajuns la 243 de benzinării, creşterea organică, dar şi apetitul pentru achiziţii transformând compania într-unul dintre liderii pieţei petroliere. În funcţie de volumele vândute, MOL este al treilea jucător din piaţa petrolieră locală, se mai arată în raportul pe 2020 al grupului. Anul trecut, în ciuda impactului negativ al pandemiei, firma a reuşit să finalizeze 14 noi staţii de alimentare, fiind unul dintre cei mai buni ani din acest punct de vedere.
Pe plan local, dincolo de afacerea de comerţ cu carburanţi, MOL România a fost printre primele companii petroliere care s-au lansat în proiecte de mobilitate electrică, atât proprii, cât şi în parteneriat cu alte grupuri. În plus, din 2015 firma găzduieşte în staţiile sale conceputul gastro Fresh Corner, una dintre primele iniţiative de transformare a benzinăriilor în centre de servici