Amigo & Intercost, companie distribuitoare de băuturi din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita, controlată de antreprenorii Tibor Becze şi József Biró, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 388,8 mil. lei (80,7 mil. euro), în scădere cu 6% faţă de anul anterior, potrivit site-ul Ministerului Finanţelor. Compania a realizat anul trecut un profit net de aproximativ 8,4 mil. lei (peste 1,7 mil. euro), mai mic cu 14% faţă de anul precedent, când Amigo & Intercost a avut un câştig net de aproape 9,8 mil. lei (2 mil. euro), conform datelor publice. Compania a ajuns în 2020 la un număr mediu de 654 de angajaţi.
Amigo & Intercost distribuie atât mărcile proprii ale Amigo, cât şi branduri ale unor producători precum Vincon, Heineken, Cricova, Angelli sau Cramele Recaş. Grupul Amigo a fost fondat la începutul anilor’ 90, când compania cu acelaşi nume a început să producă băuturi într-o unitate din Miercurea-Ciuc.
Societatea Amigo, care are ca principal obiect de activitate, distilarea, rafinarea şi mixarea băuturilor, a avut în 2019 o cifră de afaceri de aproximativ 36,3 mil. lei şi un profit de peste 6,7 mil. lei arată datele existente la Ministerul de Finanţe. De asemenea, pe lângă producţie şi distribuţie, sub brandul Amigo, grupul administrează şi o reţea de magazine de tip supermarket în judeţele Harghita si Covasna, conform datelor de pe site-ul Amigo.
Reţeaua este deţinută prin intermediul companiei Harghita Retail, cu afaceri de peste 94,7 mil. lei în 2020. Compania Amigo a fost înfiinţată în anul 1992 de antreprenorul Tibor Becze, cu activităţi de producţie a băuturilor alcoolice. În 2000, compania a fuzionat cu o firmă competitoare, Intercost (József Biró fiind unul dintre fondatori), creând astfel grupul Amigo & Intercost.