Retailerul german de materiale de construcţii şi produse pentru grădinărit Hornbach are disponibile în prezent 100 de locuri de muncă pentru noul magazin pe care îl dezvoltă în Cluj-Napoca, potrivit Agenţiei Judeţene pentru Ocuprea Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj. Cele mai multe joburi disponibile sunt pentru lucrători comerciali (60) şi pentru casieri (20), însă compania caută şi şefi de raion şi departament, funcţionari, şoferi sau directori, conform AJOFM Cluj.
Hornbach a început să dezvolte anul trecut un magazin nou, în Cluj-Napoca, ca parte a strategiei de extindere a reţelei de pe piaţa locală. Magazinul este construit pe un teren de patru hectare, situat pe strada Fabricii de Zahăr, la intersecţia cu strada Câmpina, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie. Media investiţiei într-un magazin Hornbach este de circa 28 mil. euro, pentru teren, construcţie şi stoc de marfă. Tot în medie, construcţia magazinelor sub acest brand durează douăsprezece luni, astfel că, noua unitate Hornbach de la Cluj ar putea deveni operaţională începând din vara acestui an. Anul trecut, Hornbach a inaugurat cel de-al şaptelea magazin al reţelei pe piaţa locală, la Oradea, investiţie de 28,5 milioane de euro.
Retailerul german a avut în 2019 afaceri de 875 de milioane de lei în România, în creştere cu 13% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Compania aproape şi-a dublat profitul, până la 29,5 milioane de lei, în vreme ce numărul mediu de angajaţi a crescut la 723, un nivel similar cu cel din 2016, an după care personalul s-a redus. Businessul germanilor pe piaţa locală este operat prin compania Hornbach Centrala.
Hornbach are în România cele mai mari magazine de materiale de construcţii ca suprafaţă, în condiţiile în care competitorii au suprafeţe de sub 20.000 de metri pătraţi per unitate. Grupul german Hornbach a fost înfiinţat ca o afacere de familie în 1877 şi deţine în prezent 161 de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit în nouă ţări din Europa (Germania, Luxemburg, Olanda, Austria, România, Slovacia, Suedia, Elveţia şi Cehia). În România, retailerul a intrat în 2007, când a inaugurat magazinul din Berceni. Hornbach concurează, pe piaţa de 4 miliarde de euro a distribuţiei de materiale de construcţii, cu nume precum Dedeman, Leroy Merlin, MatHaus, Brico Depot şi mai multe companii mici.