Compania Visual Fan din Braşov, care comercializează diverse gadgeturi, precum tablete şi telefoane mobile sub brandul Allview, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 82,75 milioane de euro (404,6 milioane de lei), în timp ce profitul net s-a situat la 4,9 milioane de euro (23,9 mil. lei), evoluţie susţinută de creşterea vânzărilor, inclusiv de oportunităţi comerciale apărute în relaţia cu China, pe fondul pandemiei de COVID-19.
”În pofida climatului economic plin de incertitudini, anul 2020 a fost unul cu rezultate foarte bune pentru Allview. Creşterea cifrei de afaceri şi a profitului pentru activitatea noastră de bază, dispozitivele electronice, arată că reuşim să intuim tendinţele pieţei dinamice pe care acţionăm, venind cu produse inovatoare, la un raport calitate-preţ competitiv”, spune Lucian Peticilă, fondator şi director general al Allview.
Din totalul profitului net, producţia de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7 milioane de lei), în creştere de aproape 4 ori faţă de profitul înregistrat de producţia de electronice (1,84 milioane de lei) în 2019.
Compania braşoveană a reuşit să achiziţioneze din China consumabile medicale pentru mai mulţi parteneri din serviciile de sănătate, atât din sectorul public, cât şi cel privat. În contextul pandemiei, un alt segment care s-a dezvoltat a fost cel de echipamente care să faciliteze şcoala online, generând o cifră de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei).