web analytics
Sunteți aici
Home > AFACERI LA ÎNCEPUT > Clujeanul Marius Popa a creat proiectul Active Weekends şi a dus peste 5.000 de turişti din România şi din alte 30 de ţări pe trasee montane

Clujeanul Marius Popa a creat proiectul Active Weekends şi a dus peste 5.000 de turişti din România şi din alte 30 de ţări pe trasee montane

Marius Popa, un tânăr din Cluj-Napoca care deţine ca­li­fi­carea de ghid mon­tan naţional, îşi propune să aducă oamenii mai aproa­pe de munte prin proiectul Active Weekends, pe care l-a creat în 2015 şi în cadrul căruia organizează tururi pe munte, iniţial în Munţii Apuseni, dar apoi şi în multe alte zone montane din ţară. În ultimii patru ani, prin intermediul Active Weekends, Marius Popa a dus pe munte peste 5.000 de turişti, atât din România, cât şi din alte 30 de ţări, potrivit Ziarului Financiar.

”Prin acest proiect am încercat să-i scot pe oameni din casă, să le arăt frumuseţile Munţilor Apuseni şi nu numai. Totodată, încerc să promovez beneficiile pe care genul acesta de activitate le are asupra orga­nis­mului – beneficii ce ţin de sănătatea fizică, dar şi de sănătatea mentală. Avem nevoie să ne re­conectăm cu natura, să ieşim, să facem exer­ciţiu fizic şi să vedem şi altceva în afară de monitoare. Am făcut cursul de ghizi în 2015, după ce am terminat Facultatea de Co­mu­nicare şi Relaţii Publice la Cluj. Apro­pierea de munte vine încă din copilărie”, a po­vestit Marius Popa, citat de ZF.

Grupurile cu care acesta urcă pe munte pen­tru a face diferite trasee pot avea maxi­mum 14 persoane. Pe lângă aceste grupuri mai mari, există şi grupuri private, de două sau trei persoane, formate în special din turişti străini. Costul unui tur pentru gru­purile mai mari, interesate doar de partea de transport şi ghidaj montan, este de 160 de lei de per­soa­nă, în timp ce pentru grupurile mici, de două per­soane, preţul ajunge la 125 de euro de persoană. Traseele pe care Marius Popa îi duce pe turişti sunt de trei tipuri: uşoare, medii şi dificile sau extreme.

Cursul de lider montan internaţional, pe care îl urmează pentru a progresa în cariera sa de ghid, durează doi ani şi jumătate, costă 3.000 de euro şi presupune zeci de ore de practică în teren. Acesta este recunoscut în ţări precum Elveţia, Franţa, Japonia sau Nepal. Marius Popa spune că sunt beneficii şi riscuri destul de mari pentru acest gen de afacere, însă i-ar fi foarte greu să se reîntoarcă la un program de opt ore, de luni până vineri. În perioada următoare, în aprilie, acesta susţine că sunt programate în jur de şase tururi, cele mai multe de o zi. Apoi, odată cu luna mai şi cu îmbunătăţirea vremii, vor începe şi tururile la cort.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW