Grupul britanic Kingfisher, care deţine în România magazinele de bricolaj Brico Dépôt, şi-a majorat vânzările de pe piaţa locală cu 11,8% în anul fiscal 2020/2021 faţă de cel precedent, rezultatul ajungând la 242 de milioane de lire, adică aproximativ 281 de milioane de euro.
”Vânzările s-au majorat (…), determinate de o cerere în creştere pe toate categoriile de produse şi pe tot parcursul anului, în urma rebrandingului de succes al fostelor magazine Praktiker în Brico Dépôt. Astfel, businessul Brico Dépôt şi-a redus pierderile cu aproximativ 40%, la 14 milioane de lire (în anul fiscal 19/20 pierderile raportate au fost de 23 milioane lire), rezultate favorizate şi de costuri operaţionale mai mici”, se arată în raportul grupului. La nivel de grup, în termeni comparabili (like-for-like), vânzările au crescut cu 7,1%.
Vânzările online au fost în creştere cu 158%, iar în acest moment reprezintă 18% din vânzările totale ale grupului, faţă de 8% în anul financiar anterior. La începutul lui 2020, retailerul a finalizat procesul de achiziţie a Praktiker, devenind o singură companie. Britanicii cumpăraseră Praktiker în 2017 de la omul de afaceri Omer Susli.