Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, cu vânzări consolidate ce însumează peste 2 mld. lei (436 de mil.euro) în anul fiscal 2019 în România, are disponibile în prezent 133 locuri de muncă pentru fabica de la Blaj, potrivit informaţiilor de pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba. Cele mai multe joburi sunt pentru muncitori necalificaţi la asamblarea / montarea pieselor (70), funcţionari administrativi (22), operatori la maşini-unelte cu comandă numerică (15), dar şi pentru electricieni, mecanici sau ingineri, conform AJOFM Alba.
Unitatea de producţie Bosch din Blaj şi-a început activitatea în 2007, deservind sectorul tehnologiei industriale. Fabrica s-a dezvoltat rapid, iar această evoluţie s-a remarcat încă din anul 2012, când unitatea Bosch din Blaj şi-a extins aria de expertiză către industria auto. Bosch produce la Blaj componente pentru industria auto, precum senzori de viteză a roţilor, senzori de turaţie a arborelui cotit, senzori şi componente electronice pentru grupul motopropulsor, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie. Tot la Blaj, Bosch implementează soluţii de industrie 4.0, cum ar fi sistemele de monitorizare a producţiei şi soluţiile inteligente pentru sudura cu laser.
Bosch a inaugurat în luna noiembrie 2019 o nouă clădire de birouri şi laboratoare de testare, în incinta fabricii din Blaj. Compania a investit peste şapte milioane de euro în noua clădire. Lucrările de construcţie au început în martie 2018 şi au fost finalizate în septembrie 2019. Extinderea activităţii de producţie a companiei la Blaj a condus la decizia de a construi o nouă clădire a cărei destinaţie este de a susţine creşterea continuă a unităţii şi de a asigura suficient spaţiu pentru noile proiecte care vor contribui la dezvoltarea pe termen lung a fabricii.
Bosch a încheiat anul fiscal 2019 în România cu vânzări consolidate ce însumează peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro). Vânzările totale nete de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au înregistrat o creştere de 18 procente faţă de anul precedent.