6.7 C
Cluj-Napoca
joi, aprilie 18, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALAfacerile producătorului de cărămizi Cemacon Cluj au scăzut cu 13% în 2020,...

Afacerile producătorului de cărămizi Cemacon Cluj au scăzut cu 13% în 2020, la 125 mil. lei

Producătorul de materiale de construcţii Cemacon Cluj a ajuns la 125 de milioane de lei cifră de afaceri în 2020, după o scădere de 13% compa­rativ cu 2019, pe fondul problemelor aduse de pandemie. Profitabilitatea operaţională a fost cu 20% mai mică, în condiţiile în care 2019 fusese vârf de ciclu economic pentru companie, cu rezultate-record.

”Decizia noastră a fost să nu oprim activitatea, ci să profităm de această acalmie temporară pentru derularea unor lucrări de mentenanţă la fabrici, necesare pentru creşterea performanţelor de producţie. Cifra de afaceri la nivel de an a coborât cu 13% faţă de 2019, însă, considerând perioada de urgenţă din aprilie-mai, performanţa a fost una pozitivă”, se arată într-o declaraţie a directorului general al Cemacon Liviu Stoleru, publicată pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB), unde compania este listată.

Principalele venituri obţinute de Cemacon în 2020 au fost realizate din vânzarea de produse finite, blocuri ceramice, buiandrugi şi din vânzarea de mărfuri – vată minerală bazaltică, co­şuri de fum, mortare şi tencuieli de zidărie.

Fraţii Pavăl deţin în total circa 90% din Cemacon, potrivit datelor publicate la Bursa de Valori, unde este listată firma. Producătorul de cărămizi din Cluj are o capitalizare de 187 de milioane de lei, după cum se arată pe site-ul bvb.ro. La începutul lui 2021, Adrian Pavăl şi Dragoş Pavăl au transferat pachetul de 73% pe care îl aveau la Cemacon de la Dedeman SRL la Pavăl Holding, vehicul de investiţii financiare controlat tot de cei doi.

Cemacon are trei linii de producţie – două de blocuri ceramice (cărămizi) şi una de buiandrugi. În total, compania numără 250 de angajaţi. Producătorul vinde către distribuitorii de materiale de construcţii. Ponderea cea mai mare pentru produsele companiei o are sectorul rezidenţial, cele nerezidenţiale folosind cărămida în proporţie mai mică. Cemacon a ajuns în pragul colapsului în 2011, după ce şi-a crescut capacitatea de producţie, însă ulterior s-a redresat, înregistrând rezultate în creştere. Pe piaţa locală a producţiei de cărămizi, Cemacon concurează cu firme precum Wienerberger, Brikston, Siceram şi Soceram.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments