Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a deschis 31 de noi magazine în primele două luni din an, respectiv 15 unităţi în ianuarie şi 16 în februarie. Compania continuă astfel expansiunea accelerată începută încă de acum câţiva ani, oficialii retailerului afirmând recent că vor să menţină ritmul din 2020, ceea ce înseamnă undeva la 250 de magazine noi, potrivit Ziarului Financiar.
Lanţul anunţă planuri ambiţioase pentru România, respectiv o ţintă de 2.500 de magazine până în 2025. Profi are trei formate în România – Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de până la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural). Spre deosebire de alţi retaileri, care au ales să meargă cu magazine în special în oraşele mari, unde salariul mediu este pe măsură, iar rata şomajului este mai mică, Profi a preferat să acopere uniform toată ţara.
Mai mult, compania a anunţat recent şi un nou format – Profi Go – pe segmentul de convenience. E vorba de magazine mici, cu produse pentru consumul imediat, de impuls. Compania avea deja magazine mici, de 100 mp sau mai puţin, dar acestea nu au sortimentaţia adaptată acestui tip de consumator. Pentru Profi, principalul avantaj în comerţ este proximitatea, motiv pentru care compania merge înainte cu multe magazine şi mici an de an. Reţeaua este cel mai extins jucător din comerţul local de mai mulţi ani şi vrea să îşi păstreze această poziţie pentru că o expansiune rapidă îi asigură lui Profi spaţii cheie în piaţă, spaţii pe care nu le poate prelua astfel concurenţa.
Retailerul a obţinut în 2020, an marcat de pandemia de COVID-19, afaceri de 8,8 mld. lei, plus 21,5%, avansul fiind susţinut atât de expansiune, cât şi de o creştere a afacerilor like for like.