Reţeaua de farmacii Napofarm, un jucător de talie medie din piaţa retailului farma, cu prezenţă în judeţul Cluj, a trecut pragul de 100 mil. lei afaceri în 2020, potrivit Ziarului Financiar.
”Anul 2020 a fost complicat. A trebuit să ne adaptăm şi noi, am fost „cu arma la picior“, aşa ne-am simţim. Am ajuns la 16 farmacii acum, mai vrem să mai deschidem dacă se mai poate în unele localităţi, şi în urban şi în rural vrem. Cele mai mari provocări au fost să găsim marfă şi să păstrăm lichiditatea. Au lipsit foarte multe medicamente, pentru multe afecţiuni. A fost o luptă, toată ziua căutam medicamente pacienţilor”, a spus Richard Mihalache, citat de ZF.
Cererea pentru medicamente a variat în funcţie de perioadă în 2020. Astfel, dacă la începutul pandemiei pacienţii au căutat măşti, dezinfectanţi, în a doua parte a anului medicamentele care nu s-au găsit- Euthyrox, Siofor au fost pe lista pacienţilor care au ajuns în farmacii. Pentru a răspunde nevoii pacienţilor, fondatorii Napofarm au dezvoltat şi site-ul farmaciilenapofarm.ro, pentru a atrage oamenii.
Retailul farmaceutic din Cluj este foarte concurenţial, atât marile lanţuri de la nivel naţional, cât şi jucători regionali cu câteva zeci de farmacii îşi împart dominaţia în Cluj. Farmaciile au fost în prima linie de luptă cu virusul, continuând să funcţioneze chiar şi în starea de urgenţă, atunci când majoritatea businessurilor au fost închise.