Retailerul german Lidl a dus venitul minim lunar al vânzătorilor din magazine la 4.400 de lei brut (circa 2.700 de lei net), cu 10% mai mult decât în urmă cu un an, potrivit Ziarului Financiar. Spre comparaţie, în 2019 şi 2020 ritmul de creştere al câştigului faţă de anul anterior a fost de circa 15%. Majorarea va intra în vigoare începând cu 1 martie 2021.
După această nouă creştere, venitul minim net în companie ajunge la aproape 2.700 de lei, dublu faţă de minimul pe economie. Spre comparaţie, salariul mediu net pe economie era în decembrie 2020 (cele mai recente date) de 3.620 (734 euro). Astfel, niciun vânzător al discounterului german în România nu va câştiga sub acest prag. Suma include salariul, tichetele de masă, primele anuale de Paşte şi de Crăciun, precum şi alte tipuri de sporuri.
Oficialii discounterului anunţă că 4.400 de lei brut este venitul minim pentru vânzătorii din magazine, câştigul majorându-se an de an, pentru a ajunge în al patrulea an de angajare la un venit mediu lunar de cel puţin 5.100 de lei brut (aproape 3.000 de lei net). Nemţii erau cunoscuţi în piaţă deja că plăteau cele mai mari salarii din retailul alimentar, fiind urmaţi îndeaproape de compania-soră Kaufland. Cele două reţele sunt controlate de grupul german Schwarz. În 2021 Lidl este prima companie din comerţ care anunţă noi majorări salariale.
Pe lângă asigurarea de sănătate privată, începând de anul trecut, angajaţii beneficiază de o asigurare de viaţă valabilă oriunde în lume, care acoperă atât cazurile de accident, cele de îmbolnăvire, cât şi servicii speciale care au acoperire şi în cazul îmbolnăvirii ca urmare a infectării cu virusul SARS-CoV-2.
În plus, compania creşte valoarea nominală a tichetelor de masă oferite tuturor categoriilor de angajaţi la 20 de lei pe zi lucrătoare şi dublează sporul pentru lucrul în zilele de weekend pentru angajaţii din magazine şi depozite. Compania nu dă date despre acest spor. Lidl are circa 9.000 de salariaţi în România, numărându-se şi printre cei mai mari angajatori din economie. Cei mai mulţi dintre aceştia – circa 80% sau chiar mai mult – sunt angajaţi în magazine, în mare parte în poziţii de lucrători comerciali şi casieri.