web analytics
Sunteți aici
Home > AFACERI LA ÎNCEPUT > Antreprenorul Florin Chirodea produce 100.000 de litri de vin pe an sub brandul Blood from Transylvania

Antreprenorul Florin Chirodea produce 100.000 de litri de vin pe an sub brandul Blood from Transylvania

Antreprenorul Florin Chirodea din Bihor produce circa 100.000 de litri de vin pe an din diverse fructe sub brandul Blood from Transylvania. Chirodea doreşte ca anul acesta să îşi deschidă propriul magazin de desfacere, iar ulterior să ajungă cu câte un winehouse în fiecare oraş mare din România. Povestea Blood from Transylvania a început în urmă cu aproape şase ani când Florin Chirodea deţinea o plantaţie de coa­căze negre şi a realizat faptul că segmen­tul de vin din fructe lipseşte pe piaţa din România, potrivit Ziarului Financiar.

”Era doar un vis, ideea de procesare era doar un vis, înainte să încep plantaţia m-am gândit ce pot să fac, am luat pe rând toate posibilităţile, gemuri, dulceţuri, siropuri, am zis că piaţa este suprasaturată şi am am ho­tă­rât să fac vin şi aşa am început. Mi-am dat seama că segmentul de vin din fructe lipseşte pe piaţa din România din punct de vedere al procesării”, spune Florin Chirodea, citat de ZF.

Antreprenorul spune că diferenţa între un vin din fructe şi unul clasic, din struguri, nu este foarte mare. Vinul din fructe are ne­voie de mai mult zahăr pentru a putea ajuta la fermentare, dar procesul de fermentare este acelaşi cu cel al strugurilor, dar există, totuşi, diferenţe ale proprietăţilor fizice, nu­trienţi şi vitamine. Florin Chirodea, pe lângă partea de pro­duc­ţie, deţine trei hectare de coacăze negre, iar împreună cu familia sa mai are încă trei hectare de afine, astfel că restul fructelor le cumpără de la producători locali.

”Am investit în jur de 100.000 euro în plantaţie, cât şi în spaţiul de procesare, nu am ac­cesat fonduri europene şi nu cred că voi ac­cesa. Când am decis să pornesc acest plant de pro­cesare nu am găsit programul potrivit pen­tru mine, producând alcool e mai greu să acce­sezi fonduri europene şi am decis să fac din fonduri proprii”, precizează Florin Chirodea.

Produsele au fost lansate în luna august a anului trecut, perioada de autorizare a durat circa doi ani. În prezent, cel mai important canal de vânzare este propriul site, dar cu toate acestea produsele sub brandul Blood from Transylvania se află în 20 de magazine din ţară.

În prezent, există şapte sortimente de vin sub brandul Blood from Transylvania, iar fructele din care sunt produse vinurile sunt zmeură, afine, căpşune, cireşe, piersici, coacăze negre şi aronia. Pentru anul acesta antreprenorul intenţionează să mai lanseze încă şapte produse şi anume vinuri spumante din diverse fructe.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW