O vacanţă în Islanda era ceea ce avea să-i dea Mădălinei Olteanu primul imbold de a-şi deschide o afacere. A intrat într-un magazin de bijuterii din capitala Reykjavik şi a rămas fascinată, aşa că, la întoarcerea în ţară, s-a uitat la câteva tutoriale pe internet şi a început să meşterească bijuterii similare. În două luni, îşi dăduse deja demisia de la multinaţionala la care lucra şi îşi deschisese propria firmă. Se întâmpla acum şapte ani, când avea 23 de ani, scrie Ziarul Financiar.
”Ulterior, am ajuns la produsele din lemn. Am început cu agendele din lemn, apoi am dezvoltat gama cu semne de carte, insigne, jucării. O parte din producţie se face la colaboratorii noştri, iar o parte o facem noi, intern. Suntem o echipă de cinci oameni”, a spus Mădălina Olteanu, citată de ZF.
Businessul ei poartă numele Lemn în Dar, un brand care însoţeşte o gamă mare de produse, de la agende – produsul-emblemă al afacerii – la invitaţii de nuntă şi de botez, cutii, semne de carte personalizate, papioane, mărţişoare şi multe altele. Mădălina şi colegii ei fac asamblarea în Sibiu, iar de tăierea laser se ocupă colaboratorii lor, la indicaţiile stricte ale tinerei. În total, pe site – unde vinde de jumătate de an – sunt peste 200 de modele disponibile, iar multe alte comenzi sunt personalizate.
Investiţia iniţială în Lemn în Dar a fost de 10-20.000 de euro, din economii şi sprijin de la părinţi, iar înainte de a accesa canalul de vânzare online, produsele erau comercializate la standuri amplasate în centrul Sibiului.
În 2019, cifra de afaceri a Lemn în Dar a fost de circa 150.000 de lei (31.000 de euro), iar în 2020, în ciuda pandemiei, rezultatul a fost considerabil mai mare, de circa 220.000 de lei (46.000 de euro), ca urmare a accesării online-ului. Fondatoarea Lemn în Dar estimează că vânzările vor fi cel puţin duble anul acesta faţă de 2020. O agendă mică de la Lemn în Dar costă 24 de lei, una de dimensiuni mai mari – 49 de lei, iar un semn de carte este 19 lei. Dacă însă clientul îşi doreşte personalizare, preţul creşte în funcţie de complexitatea modelului. Cel mai scump produs costă 200 de lei.