Reţeaua de florării Magnolia, deţinută de familia Molnar din Cluj-Napoca, estimează afaceri în creştere cu până la 30% anul acesta, după ce în 2020 a raportat încasări de 8 mil. euro, în creştere cu peste 6% faţă de anul anterior.
”În ciuda faptului că 2020 a fost un an dificil şi impredictibil pentru noi toţi, ne bucurăm că am reuşit să menţinem un trend ascendent şi să avem rezultate bune. Ne-am axat prioritar pe vânzările online, am continuat să livrăm flori oriunde în lume şi am apreciat să vedem că oamenii au avut o mare deschidere pentru acest canal”, spune Gabriel Molnar, fondator Florăria Magnolia.
Potrivit acestuia, reţeaua Magnolia a reuşit să crească cu două puncte de lucru anul trecut, la Oradea şi Târgu Mureş, procesul de extindere la nivel naţional urmând să continue şi anul acesta, prin deschiderea de trei noi florării în oraşe cheie din ţară. În 2020, principalul canal de vânzare a fost cel online, care a reprezentat aproximativ 43% din totalul de vânzări. Cele mai căutate flori au fost cele de primăvară precum lalele şi alstroemeria, dar şi trandafirii roşii, iar valoarea unui coş mediu de cumăărături a ajuns la aproximativ 275 de lei.
Oraşele cu cele mai mari volume de comenzi au fost Bucureşti şi Cluj-Napoca, iar de pe piaţa externă cele mai multe comenzi au venit din ţări precum Statele Unite ale Americii, Marea Britanie (Londra) şi Germania. Compania care operează reţeaua de florării Magnolia a fost înfiinţată în anul 1997 la Bistriţa şi este deţinută de Alexandru Gabriel Molnar şi de soţia lui, Ioana Molnar. Magnolia deţine o reţea de 17 magazine tip florării în 10 oraşe, reşedinţe de judeţ (Cluj-Napoca, Bistriţa, Baia Mare, Oradea, Târgu-Mureş, Braşov, Constanţa, Galaţi, Timişoara, Sibiu) şi în Bucureşti.
Pe lângă aceasta, Magnolia colaborează cu peste 58.000 de florării internaţionale din 140 de ţări, facilitând astfel livrările de flori oriunde în lume. Printre competitorii Magnolia în mediul online, se află Floria.ro şi Floridelux.ro.