Banca Transilvania a urcat 37 de locuri în clasamentul global al brandurilor bancare realizat de Brand Finance Banking 2021, până pe poziţia 302, după o creştere a valorii de brand de 19%, până la 441 mil. dolari. În 2020, Banca Transilvania urcase 100 de poziţii în clasament până pe locul 339, pe valul dezvoltării organice şi al consolidării achiziţiei Bancpost.
Banca Transilvania şi-a consolidat forţa brandului în teritoriul „triplu-A“ (indice de forţă a brandului AAA), potrivit informaţiilor transmise de Brand Finance Banking 500. Pe de altă parte, o altă bancă românească prezentă în acest top global începând din 2020, BRD-SocGen, a coborât în ediţia din 2021 un număr de 36 de poziţii, până pe locul 470, cu o valoare de brand de 193 mil. dolari, în scădere cu 17% faţă de anul trecut.
România este prezentă în ediţia din 2021 a clasamentului global al brandurilor bancare realizat de Brand Finance doar cu cele două bănci. Pe fondul scăderii profiturilor şi al eforturilor guvernamentale de a gestiona criza generată de pandemie, aproape două treimi din cele mai valoroase 500 de branduri bancare globale au înregistrat o scădere a valorii de brand, conform raportului Brand Finance – firma globală independentă de evaluare de brand. Astfel, valoarea totală a clasamentului Brand Finance Banking 500 înregistrează a doua contracţie anuală consecutivă, de la 1.330 mld. dolari în 2020 la 1.270 mld. dolari în acest an.
”În criza financiară precedentă, băncile au fost principalul vinovat; de data aceasta, băncile joacă un rol important în a ajuta societatea să depăşească repercusiunile economice ale pandemiei. Cercetarea Brand Finance arată ca răspunsul băncilor la criza globală COVID-19 au produs o creştere anuală a scorului reputaţional în faţa clienţilor, ceea ce fără îndoială va conduce la o revenire a sectorului şi o creştere a valorii brandurilor în perioada postpandemie.”, a declarat David Haigh, CEO al Brand Finance.
În medie, din 100 de branduri care au pierdut cel mai mult în valoare în timpul unei recesiuni, 74 au fost bănci, în timp ce din 100 de branduri care au crescut în valoare în timpul recesiunilor, doar 30 au fost branduri bancare, potrivit Brand Finance. La nivel global, clasamentul este dominat de băncile din China, care acumulează o treime din valoarea totală a celor 500 de insitutuţii financiare incluse, şi numără şapte branduri în cele mai mari zece creşteri de valoare.
Chiar şi după o scădere cu 10% a valorii de brand, până la 72,8 mld. dolari, ICBC îşi păstrează poziţia de cel mai valoros brand bancar al lumii. Top 10 este de asemenea dominat de băncile din China, alături de cele din SUA, fiecare ţară fiind reprezentată de câte cinci bănci. De altfel, băncile din China şi SUA generează împreună peste 50% din valoarea totală a clasamentului Banking 500. Cel mai valoros brand bancar american este anul acesta Bank of America (pe locul 5 global, cu o valoare de 32,8 mld. dolari).