Retailerul german Takko, care a deschis piaţa de modă cu profil discount din România acum mai bine de un deceniu, are 69 de magazine pe plan local, o reţea relativ constantă în ultimii cinci ani.
Compania are o istorie de aproape patru decenii în Germania, piaţa-mamă, şi se adresează clienţilor cu venituri mici şi medii. Takko a fost de altfel unul dintre primii discounteri de modă care au pătruns pe piaţa din România. După el au venit însă şi alţii precum Pepco (Polonia), Kik (Germania) sau C&A (Olanda). Acest segment de piaţă a prins tot mai mult în România deoarece deşi sunt pasionaţi de modă, românii sunt foarte atenţi şi la preţ.
Pe plan local nemţii sunt prezenţi doar în comerţul offline. „În Germania, Takko Fashion deţine un magazin online. În contextul pandemiei de coronavirus am înregistrat o cerere mai mare pe partea de comenzi online. Însă, această cerere nu va putea compensa scăderea cifrei de afaceri cauzată de închiderea temporară a magazinelor. Compania Takko Fashion International a terminat anul 2019 (ultimul pentru care există date publice) cu afaceri de 167 mil. lei, plus 6,5% şi un profit de 7,3 mil. lei la un total de aproape 350 de salariaţi.