Captain Bean este un lanţ local de cafenele care s-a extins puternic anul trecut, în plină pandemie, când au fost deschise zece unităţi, toate operate de francizaţi. Astfel, reţeaua a ajuns la final de 2020 la 17 cafenele, iar loc de dezvoltare există încă, spune Ruben Filimon, coproprietarul Captain Bean. Toate unităţile sunt deschise de parteneri până în prezent, fondatorii având doar conceptul. Ei se gândesc însă să parieze în 2021 pe deschideri proprii, potrivit Ziarului Financiar.
”Am început anul cu şapte locaţii şi am ajuns la 17 unităţi la sfârşitul lui 2020. În primele două luni din anul acesta avem în şantier patru cafenele în franciză şi un coffee corner, dar şi parteneriate care ne vor ajuta să ne atingem obiectivele.”, a spus Ruben Filimon citat de ZF.
Planul pentru 2021 vizează o accelerare a dezvoltării, astfel că sunt programate peste 50 de unităţi proprii sau în franciză. Investiţia într-o astfel de cafenea porneşte de la circa 15.000 euro, sumă ce se poate recupera în 6-12 luni, conform datelor comunicate de Ruben Filimon. Cifrele pot varia în funcţie de tipul cafenelei şi de mărimea spaţiului.
Afacerea fondată de către Bogdan Pandea şi în acţionariatul căreia a intrat şi Ruben Filimon a reuşit în 2020, în plină pandemie, să se dezvolte şi în afara Clujului, oraşul de unde a pornit ideea. În 2020 lanţul de cafenele Captain Bean a reuşit să ajungă în oraşe precum Oradea, Baia Mare şi Bucureşti.
Afacerea Captain Bean a început în urmă cu circa şase ani, fiind lansat conceptul de cafenea pe bicicletă. Nu a fost păstrat însă conceptul iniţial, ci sunt deschise unităţi clasice. În paralel cu dezvoltarea, compania investeşte în rebrandingul reţelei şi repoziţionarea pe segmentul de cafea la pachet pentru a face mai uşoară penetrarea pe noi pieţe.