Distribuitorul de produse şi accesorii electronice Vitacom Electronics din Cluj-Napoca a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 60 de milioane de lei (12,5 mil. euro), un sfert din vânzări provenind din mediul online, iar pentru 2021 compania estimează o creştere cu până la 10%. În 2021, Vitacom va deschide un nou centru logistic în zona metropolitană a Clujului şi vizează introducerea de noi produse în portofoliu în funcţie de cererea din piaţă.
”Suntem bucuroşi că am încheiat 2020 cu rezultate satisfăcătoare, în ciuda faptului că a fost un an atipic şi diferit pentru toţi jucătorii din piaţă. Cu toate acestea, am funcţionat în parametri optimi, iar acest lucru nu poate decât să ne bucure şi să ne ofere încredere că anul 2021 va fi cu mult mai bun. Ne vom axa pe dezvoltarea business-ului pe segmentul online şi ne vom muta atât echipa, cât şi operaţiunile într-un nou sediu care va beneficia de un depozit gândit în aşa fel încât să crească productivitatea operaţiunilor. Acest lucru ne aşteptăm să ne aducă o creştere a cifrei de afaceri cu până la 10%”, a declarat Aviva Vita, Director Executiv Administrativ Vitacom Electronics.
Principalul canal de vânzare a rămas piaţa tradiţională, formată în special din revânzători, magazine cu specific electronic, electric şi accesorii IT. Cele mai căutate produse din portofoliu au fost cele din categoriile de uz casnic, respectiv robineţi electrici, termometre, maşini de tocat carne, aparate de tuns, încălzitoare electrice sau ventilatoare. Coşul mediu de cumpărături a fost cuprins între 100-150 de lei. Compania a fost înfiinţată în anul 1991 de antreprenorul Vasile Andrei Vita.