Apemin Zizin, producător de apă minerală naturală din judeţul Braşov, deţinut majoritar de familia Lazăr, care realizează anual venituri de peste 60 de milioane de lei, estimează o creştere a cifrei de afaceri de minimum 5% în 2021, perspectivele pentru acest an fiind favorabile, potrivit reprezentanţilor companiei.
”Avem în vedere o creştere a cifrei de afaceri în anul 2021, în două scenarii, în funcţie de evoluţia pandemiei, cea care, inevitabil, a afectat comportamentul de consum. În primul scenariu, vizăm o sporire de 5% faţă de anul precedent. În scenariul optimist, majorarea va atinge 10%”, a spus Laura Lazăr, CEO al Apemin Zizin, citată de Ziarul Financiar.
Laura şi Laurenţiu Lazăr, antreprenori care aveau un business în comerţ din 1992, au preluat pachetul majoritar (peste 80%) al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată. Un an mai târziu, Apemin Zizin a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) de 5 litri pentru apa minerală plată.
Ulterior, ei au investit continuu în dezvoltarea afacerii, iar în 2017 au inaugurat un depozit lângă Bucureşti, în care au investit un milion de euro. De altfel, anul trecut, compania Apemin Zizin a investit 3,1 milioane de euro în capacităţile de producţie, gestiune, logistică şi în dezvoltarea unui nou concept de imagine pentru produse.
Zizin, brandul companiei din Braşov, este unul dintre cele mai vândute de pe segmentul apei îmbuteliate, o piaţă unde se luptă cu nume precum Borsec, Aqua Carpatica sau Dorna. Apa minerală naturală Zizin îşi are originea în Munţii Ciucaş. Prima descriere a apelor minerale din localitatea Zizin a fost făcută de către doctorul Lucas Wagner, în 1773, potrivit datelor publicate pe site-ul producătorului de Apemin Zizin.