web analytics
Sunteți aici
Home > AFACERI LA ÎNCEPUT > Familia Todea din Oradea a adunat peste 130 de etichete de vinuri de la 14 crame româneşti în magazinul online Wine & Dine

Familia Todea din Oradea a adunat peste 130 de etichete de vinuri de la 14 crame româneşti în magazinul online Wine & Dine

De la soiuri vechi româneşti până la soiuri internaţionale de struguri se găsesc în portofoliul Wine & Dine din Oradea, un business cu vinuri pornit în urmă cu un an de Adina şi Dani Todea, care aveau experienţă în domeniul distribuţiei de vinuri, potrivit Ziarului Financiar. Ei au adunat în magazinul online, mai întâi, peste 130 de etichete de vinuri româneşti, iar la începutul lunii decembrie 2020 au deschis şi un ma­gazin fizic. Planurile antreprenorilor sunt ca în 2021 să trimită vinurile locale şi în Belgia, având discuţii cu un potenţial partener.

”Oradea este un orăşel frumos, care acum zece ani nu ştia prea multe despre comunicare şi networking, despre un altfel de antreprenoriat. Aşa, ne-am gândit că ar fi bine să ne implicăm în nişte evenimente sociale sau private, iar în timp ne-am spus că dacă suntem în domeniu şi ne plac vinurile, ar fi interesant să facem un business în acest domeniu”, spune Dani Todea, citat de ZF.

Iniţial, el împreună cu soţia sa au avut o afacere în distribuţia de vinuri, pe care au închis-o în 2013. Ulterior, au hotărât să se adreseze unui alt tip de client, clientul din HoReCa, sector în care se găsesc produse pentru pasionaţi şi cunoscători. Astfel, Adina Todea a învăţat să construiască un site online, iar Dani Todea a urmat cursuri pentru a deveni somelier. De asemenea, pe lângă faptul că au selectat vinuri româneşti premium în portofoliul Wine &Dine, ei au investit şi în câteva spaţii de cazare în Ora­dea, unde să găzduiască turişti dornici să viziteze împrejurimile, dar şi să cunoască vinurile din Crişana. Totodată, ei s-au focusat şi pe partea de oenoturism, organi­zând vizite la crame în toată ţara.

”Investiţia totală în magazinul fizic şi online a fost de 4.000-5.000 de euro. Este o cramă de familie, un magazin mic. (…) Avem peste 130 de etichete de vinuri româ­neşti, un stoc de 10.000 de euro”, explică Adina Todea. Ea spune că unul dintre vinurile sale pre­ferate este făcut din soiul Rara Neagră, un soi moldo­venesc. Anul acesta a fost unul pro­vo­ca­tor pentru companie, pentru că HoReCa s-a închis temporar, iar vizitele la crame au fost amânate pentru 2021, astfel că în martie au deschis maga­zinul online şi în decembrie şi pe cel fizic.

Ea spune că în 2021 vor relua vizite la crame precum Histria, situată aproape de malul Mării Negre, crama Birouaş, din Bihor sau crame de pe Dealu Mare, din Oltenia. Wine and Dine colaborează cu 14 cu crame boutique, cu 3-5 ha de viţă-de-vie.

Antreprenorii din Oradea îşi doresc ca în patru ani Wine and Dine să ajungă la primul milion de euro, iar în 2025 să fie un business de sine stătător, cu 2-3 angajaţi şi să genereze un profit de 20-25.000 de euro pe an.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW