web analytics
Sunteți aici
Home > IDEI DE AFACERI > Familia Costea din Cluj a făcut peste 1,8 mil. euro din prelucrarea ciupercilor şi a fructelor de pădure sub brandul Forest Food

Familia Costea din Cluj a făcut peste 1,8 mil. euro din prelucrarea ciupercilor şi a fructelor de pădure sub brandul Forest Food

Pentru familia Costea, din judeţul Cluj, prelucrarea ciupercilor şi a fruc­telor de pădure este o tra­di­ţie care a început în anul 1998. Afacerea de familie, care poartă numele Forest Food, a fost fondată pornind de la dorinţa lui Dănuţ Costea de a-şi crea un business propriu, potrivit Ziarului Financiar.

”Afacerea este una de familie, în ea implicându-se toţi membrii ei, fiecare având rolul bine stabilit în fiecare departament, iar administrator este tatăl meu. Backgroundul companiei este acela de achiziţie, prelucrare şi vânzare a ciupercilor şi a fructelor de pă­du­re, totul pe piaţa externă. Piaţa româ­neas­că, din păcate, încă nu oferă oportu­ni­tăţi pentru vânzare”, spune Bogdan Costea, fiul fondatorului, Dănuţ Costea, citat de ZF.

Sumele investite în Forest Food au va­riat de-a lungul timpului, iar bugetul de in­ves­tiţii este făcut la fiecare sfârşit de se­zon, în luna noiembrie. Rezultatele financiare au fost influenţate de lecţiile învăţate pe baza greşelilor din sezoanele anterioare.

”Fiecare sezon este direct influenţat de condiţiile atmosferice din acel an – ploi şi soare, în principal. Cu cât vremea este mai favorabilă pentru creşterea ciupercilor, cu atât productibilitatea din acel an va fi mai mare”, mai spune Bogdan Costea.

Forest Food – numele companiei, dar şi bran­­dul sub care se vând produsele – îşi des­fă­şoară activitatea în comuna Căpuşu-Mare din judeţul Cluj. Preţurile produselor – pre­cum cremă de hribi, cremă de trufe, oţet bal­sa­­mic cu aromă de trufe, sos de trufe şi altele – variază între 13 şi 34 de lei. Compa­nia a avut în 2019 o ci­fră de afaceri de 8,6 mil. lei (peste 1,8 mil. euro), în creştere cu 24% faţă de anul precedent, potrivit date­lor de pe site-ul Ministe­rului de Finanţe.

”Portofoliul nostru de clienţi este unul variat. De-a lungul anilor, am realizat colaborări cu diverşi clienţi de pe piaţa europeană, din ţări precum Franţa, Germania, Elveţia, Austria, dar în special Italia, unde avem cei mai mulţi clienţi.”, a mai spus Costea.

Fondatorii Forest Food îşi doresc acum să dezvolte vânzările în mediul online, iar de la 2021 se aşteaptă la oportunităţi de a vinde produsele pe piaţa in­ter­nă, unde produse precum cele reali­za­te de familia Costea nu sunt foar­te populare.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW