Pentru familia Costea, din judeţul Cluj, prelucrarea ciupercilor şi a fructelor de pădure este o tradiţie care a început în anul 1998. Afacerea de familie, care poartă numele Forest Food, a fost fondată pornind de la dorinţa lui Dănuţ Costea de a-şi crea un business propriu, potrivit Ziarului Financiar.
”Afacerea este una de familie, în ea implicându-se toţi membrii ei, fiecare având rolul bine stabilit în fiecare departament, iar administrator este tatăl meu. Backgroundul companiei este acela de achiziţie, prelucrare şi vânzare a ciupercilor şi a fructelor de pădure, totul pe piaţa externă. Piaţa românească, din păcate, încă nu oferă oportunităţi pentru vânzare”, spune Bogdan Costea, fiul fondatorului, Dănuţ Costea, citat de ZF.
Sumele investite în Forest Food au variat de-a lungul timpului, iar bugetul de investiţii este făcut la fiecare sfârşit de sezon, în luna noiembrie. Rezultatele financiare au fost influenţate de lecţiile învăţate pe baza greşelilor din sezoanele anterioare.
”Fiecare sezon este direct influenţat de condiţiile atmosferice din acel an – ploi şi soare, în principal. Cu cât vremea este mai favorabilă pentru creşterea ciupercilor, cu atât productibilitatea din acel an va fi mai mare”, mai spune Bogdan Costea.
Forest Food – numele companiei, dar şi brandul sub care se vând produsele – îşi desfăşoară activitatea în comuna Căpuşu-Mare din judeţul Cluj. Preţurile produselor – precum cremă de hribi, cremă de trufe, oţet balsamic cu aromă de trufe, sos de trufe şi altele – variază între 13 şi 34 de lei. Compania a avut în 2019 o cifră de afaceri de 8,6 mil. lei (peste 1,8 mil. euro), în creştere cu 24% faţă de anul precedent, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
”Portofoliul nostru de clienţi este unul variat. De-a lungul anilor, am realizat colaborări cu diverşi clienţi de pe piaţa europeană, din ţări precum Franţa, Germania, Elveţia, Austria, dar în special Italia, unde avem cei mai mulţi clienţi.”, a mai spus Costea.
Fondatorii Forest Food îşi doresc acum să dezvolte vânzările în mediul online, iar de la 2021 se aşteaptă la oportunităţi de a vinde produsele pe piaţa internă, unde produse precum cele realizate de familia Costea nu sunt foarte populare.