Grupul german Kaufland a deschis de la începutul lui 2020 zece magazine noi. Astfel, nemţii au accelerat expansiunea în plină pandemie, acesta fiind cel mai mare număr de inaugurări de după 2014. Cea mai recentă deschidere este cea din Roman, judeţul Neamţ, unde compania deja avea un hipermarket. Acum, odată cu această unitate reţeaua a ajuns la 137 de magazine pe formatul hipermarket.
Noua investiţie are o suprafaţă totală construită de peste 5.300 de metri pătraţi, dintre care peste 2.900 de metri pătraţi sunt destinaţi spaţiului interior de vânzare, aici lucrând 80 de oameni. Reţeaua a accelerat în 2020 din nou ritmul deschiderilor dat fiind că se intensifică tot mai tare concurenţa la vârful pieţei.
Nemţii au hipermarketuri cu preţuri mici, cu suprafeţe ce variază între 2.000 şi 5.500 mp în funcţie de mărimea oraşului unde sunt amplasate. Aceste magazine sunt de două-trei ori mai mici decât ale concurenţei care măsoară între 7.000 şi 13.000 mp. Investiţia într-un astfel de magazin Kaufland variază între 7 şi 10 mil. euro, potrivit celor mai recente date ale ZF.
Kaufland este prezent local de 15 ani, în 2005 fiind deschisă prima unitate în zona Colentina din Capitală. Apoi, compania s-a extins an de an cu între 4 şi 13 magazine noi, ajungând să acopere toată ţara. La nivel european nemţii au 1.300 de magazine în opt ţări şi 132.000 de angajaţi.