Botond Bakos, Arpad Joo şi Balazs Halmen, trei tineri din Cluj-Napoca şi Oradea, au pus pe roate – la propriu – businessul EastRide în 2017, ca o alternativă sustenabilă la livrările clasice, făcute cu maşina de firmele de curierat. Au început în Cluj-Napoca şi s-au extins ulterior în Oradea, Braşov şi Târgu Mureş, iar acum echipa lor numără patru angajaţi şi aproape 300 de colaboratori, potrivit Ziarului Fianciar.
”Toţi trei suntem biciclişti şi am încercat să transferăm această pasiune şi către curierii noştri. Lucrăm mai mult pentru food delivery, iar partenerii noştri principali sunt platformele mari de food delivery, pentru care lucrăm ca subcontractori. În ultimul an, am început să lucrăm şi direct pentru restaurante, iar recent, am început să livrăm şi colete”, a spus Botond Bakos, citat de ZF.
Începuturile au presupus o investiţie de circa 3.000 de euro, primită de la tatăl unuia dintre fondatori, Balazs Halmen. Până când businessul a început să crească, cei trei tineri au prestat chiar ei servicii de curierat, apoi au luat în echipă colaboratori.
”Avem sute de livrări pe zi. Activitatea cea mai mare este în Cluj-Napoca şi Oradea. Avem planuri să ajungem şi în alte centre urbane mari, precum Bucureşti sau Timişoara”, a spus Arpad Joo.
”Intenţionăm să fim prezenţi pe termen lung pe piaţa din România. Avem o flotă destul de mare de scutere electrice, 30 în total, iar anul viitor vrem s-o mărim. De asemenea, vrem să deschidem service-uri de biciclete în fiecare oraş unde suntem prezenţi, în huburile noastre”, a adăugat Arpad Joo, care, înainte de EastRide, profesa ca designer grafic.
Botond Bakos, la rândul lui, lucra în vânzări înainte de a fonda EastRide, iar astăzi, pe lângă propria afacere, este şi instructor de snowboarding. Balazs Halmen, cel de-al treilea asociat, a fost barista înainte de a fi antreprenor în proiectul EastRide.
”Am ales numele EastRide pentru că viziunea noastră este să devenim cea mai mare firmă de curierat est-europeană la un moment dat”, povesteşte el.
Preţurile sunt variabile şi se negociază cu fiecare client în parte, deoarece sunt mai mulţi factori de care depind: volumul livrărilor, ca număr de comenzi şi ca mărime, preţul coletelor, dacă acestea sunt sau nu fragile, timpul de livrare, distanţa medie.
”În 2019 am ajuns la o cifră de afaceri de 3,1 milioane de lei, cu un profit de 221.000 de lei. Pentru 2020 am avut multe planuri, care s-au amânat puţin din cauza pandemiei, iar pentru 2021 ne propunem, printre altele, deschiderea unui dark kitchen (o bucătărie dedicată numai livrărilor).”, au mai spus tinerii antreprenori. În business li s-a alăturat recent celor trei tineri şi un investitor extern care le susţine planurile de dezvoltare, Iosif Savu.