
Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, continuă expansiunea, deschizând în noiembrie 22 de magazine noi. Numărul este relativ similar cu cel din alte luni, dar sub nivelul din octombrie, când au fost inaugurate 28 de magazine. Astfel, reţeaua merge înainte cu expansiunea în pofida pandemiei de COVID-19 şi se îndreaptă spre pragul de 1.400 de unităţi prezente în peste 500 de localităţi mari şi mici din România.
De la începutul anului au fost deschise aproape 200 de magazine noi. Spre comparaţie, retailerul activ pe segmentul de supermarketuri şi proximitate modernă a deschis anul trecut 260 de unităţi noi, încheind 2019 cu un total de 1.184 de magazine. Oficialii companiei anunţau că pentru anul acesta ţinta este să fie menţinut ritmul, însă în contextul actual ea este greu de atins.
Dintre deschiderile din noiembrie, 11 sunt pe formatul City (format mai mic destinat mediului urban), cinci sunt Standard (formatul clasic pentru zona urbană), iar şase sunt Loco (brand lansat pentru mediul rural).
Profi are trei formate în Romnia ó Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de până la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural).
Susţinută de expansiune pe de-o parte şi de creşterea consumului pe de alta, cifra de afaceri a companiei active pe segmentul de supermarketuri şi magazine de proximitate a fost în 2019 de 7,3 mld. lei, cu 23% mai mare decât în 2018.