Laura Hizo-Miloş avea câţiva ani când a mers pentru prima dată cu mama ei în Belgia, în oraşele vestite pentru ciocolata artizanală, precum Bruges şi Waregem, şi s-a îndrăgostit de ce a văzut acolo. A urmat un traseu profesional în domeniul economic, pentru ca, după 11 ani petrecuţi în consultanţă, să schimbe macazul şi să aleagă o activitate creativă, inspirată de ce văzuse în călătoriile prin Belgia. Aşa a ajuns să pună bazele Maximilian Chocolat, o ciocolaterie din Cluj-Napoca, potrivit Ziarului Financiar.
”Atelierul nostru se află pe strada Universităţii din Cluj-Napoca. Suntem amplasaţi la parterul unei clădiri istorice. Ne-am dorit să putem primi oamenii aici la degustări, workshopuri, să poată vizita atelierul”, a spus Laura Hizo-Miloş, citată de ZF.
Maximilian Chocolat a apărut în decembrie 2019, după o investiţie de 45.000 de euro, din care 38.000 de euro au fost finanţare nerambursabilă. Brandul a fost inspirat din familie, Maximilian fiind numele fiului Laurei. Deschiderea a venit la capătul unui an în care antreprenoarea s-a perfecţionat la cursuri de formare şi a exersat, ea neavând deloc experienţă în domeniu. A obţinut Certificatul de Ciocolatier Artizanal, a urmat cursuri la Academia de Ciocolată Callebaut din Belgia, masterclassuri cu ciocolatieri şi maeştri patiseri pentru a învăţa conceptul de ciocolată rafinată, cu ganache-uri diverse.
”Produsele noastre sunt praline – pictate manual – şi trufe. Realizarea unei praline durează trei zile. Matriţele se pictează cu unt de cacao colorat, după care trebuie să se stabilizeze, apoi se toarnă cochilia, ganache-ul şi se creează pralina.”, a mai spus antreprenoarea. Preţurile variază între 19 lei cutia cu patru trufe şi 149 de lei cutia cu 25 de praline.
Brandul Maximilian Chocolat se găseşte în ciocolateria din Cluj-Napoca, dar şi în cafenelele Ceramic Cafe din Cluj şi Bucureşti, în ceainăria Demmers din Cluj, în localuri din alte oraşe, precum şi online. Maximilian Chocolat era estimat să aducă în 2020 venituri de 90.000 de euro, însă, pe fondul pandemiei, Laura Hizo-Miloş se aşteaptă acum să atingă 70% din acest target.