Cooperativa agricolă Bio Carpathia, formată din 22 de fermieri care produc lapte, carne, fructe, legume şi miere, îşi propune să dezvolte o reţea proprie de magazine cu produse bio. Astfel, ei au regândit desfacere producţiei şi au făcut un magazin mobil, pe care îl deschid în cursul lunii decembrie în oraşul Braşov.
”Uniţi suntem mai puternici şi încercăm să asigurăm coşul zilnic de cumpărături al unui client, păstrând manufactura. Deşi suntem o cooperativă, nimeni nu discută cu noi. Nu am ajuns în supermarketuri, dar în două săptămâni deschidem propriul nostru magazin la Braşov, un magazin din lemn, pe roţi. Testăm conceptul la noi acasă, iar dacă funcţionează, ne extindem regional”, spune Aurel Blaj, preşedintele cooperativei agricole Bio Carpathia.
Acesta nu a dorit să spună valoarea investiţiei, însă a menţionat că a fost făcută cu cofinanţare europeană. După ce a făcut pasul de la producţie la procesare în 2018, creându-şi propriul brand de lactate Bio Carpathia, produs pe care l-a listat în Carrefour, cooperativa din Braşov îşi face şi propriul magazin de desfacere. Lactatele companiei sunt comercializate şi în trei restaurante din Braşov, conform datelor de pe site-ul propriu.
Compania colectează de la membrii săi circa 30.000 de litri de lapte pe zi, iar 80% din producţie merg către Covalact şi Napolact şi numai 20% se procesează sub brand propriu. Aurel Blaj spune că îşi doresc să facă în continuare un produs bio, astfel încât să fie cunoscuţi ca un brand ce oferă produse sănătoase.
Cooperativa agricolă Bio Carpathia a fost înfiinţată în 2014 prin asocierea a trei producători de lapte care voiau să livreze 3.000 de litri de lapte bio pe zi spre Covalact şi au fost forţaţi de achizitor să vândă centralizat. Acum, numărul de membrii a ajuns la 22, iar cantitatea de lapte colectată a crescut de zece ori. În 2019, cooperativa agricolă Bio Carpathia a avut o cifră de afaceri de 14,6 milioane de lei, în creştere cu 35% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.