Fashion Days, cel mai mare retailer online de modă din România, a înregistrat vânzări în valoarea totală de 80 mil. lei (16,5 mil. euro) în cele cinci zile (11-15 noiembrie) în care s-a desfăşurat ediţia Black Friday de anul acesta pe plan local. Valoarea vânzărilor este mai mare decât cea înregistrată în ediţia de anul trecut – 70 mil. lei, dar campania de Black Friday din 2019 a avut loc în doar trei zile.
”Suma înregistrată anul acesta de Black Friday este sensibil mai mică decăt ne aşteptam, dar ştim că trendul este mai puternic decât poza unei campanii, iar în ultimele 10-12 săptămâni am crescut mai repede decât ne aşteptam la finalul verii”, a declarat Robert Berza, directorul general al Fashion Days, citat de Ziarul Fiananciar.
Peste 80% din valoarea vânzărilor înregistrate de Fashion Days pentru ediţia Black Friday 2020 au provenit din comenzile plasate din aplicaţia de mobil. Numărul produselor comandate a înregistrat o creştere de peste 25%, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a situat la nivelul anului trecut – aproape 460 lei.
”Clienţii au cumpărat din ce în ce mai mult online pe timpul acestei pandemii şi au descoperit beneficiile pe care noi le comunicăm constant: gama mai mare de produse, preţuri bune, servicii rapide de livrare şi retur. Black Friday a cimentat această tendinţă, iar pentru noi a fost extrem de provocator să scoatem din depozit 250.000 de produse şi să păstrăm o viteză excelentă de livrare, chiar şi la aceste volume. Am avut peste 4 milioane de vizite pe parcursul evenimentului şi am observat un trend puternic spre produsele de valoare mai mică, semn că românii sunt puţin mai cumpătaţi în această perioadă”, a mai spus Berza.
Printre cele mai căutate categorii de produse s-au numărat cizmele pentru femei, gecile şi jachetele, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, pantofii sport de damă şi încălţămintea pentru bărbaţi. În ceea ce priveşte brandurile cele mai vândute, în top s-au aflat UGG, Puma, Timberland, Trespass, Nike, Guess, Geographical Norway, U.S. Polo Assn., Columbia şi Fossil.
Fashion Days a marcat ediţia Black Friday de anul acesta printr-o campanie e responsabilitate socială, având în vedere situaţia actuală cauzată de pandemia de COVID-19, prin intermediul căreia a colectat haine în nouă 9 containere amplasate în Bucureşti, Cluj, Constanţa, Timişoara şi Braşov. În total, în cele cinci oraşe s-au acumulat peste 8 tone de îmbrăcăminte şi încălţăminte până la data de 16 noiembrie. Colectarea donaţiilor continuă, urmată de procesul de igienizare şi transport către Asociaţia Banca de Haine.