Crama Liliac a avut o producţie de struguri mai mică cu 20% faţă de anul anterior din cauza unei primăveri destul de friguroase, însă este una dintre cele mai bune recolte de până acum din punctul de vedere al calităţii. În 2019, Crama Liliac a produs aproximativ 400.000 de sticle de vin, potrivit datelor furnizate anterior de reprezentanţii companiei.
Vinurile Cramei Liliac sunt produse din strugurii pe care compania îi are plantaţi pe cele 52 de hectare din judeţele Mureş şi Bistriţa-Năsăud, iar produsele sunt comercializate preponderent în HoReCa, circa 10% în marile magazine (IKA) şi tot pe atât este exportat într-un an normal.
Pieţele principale de desfacere, în afară de România, sunt în acest moment statele Benelux (Belgia, Nederland (Ţările de Jos) şi Luxemburg – n.red.), Polonia, Germania, Austria şi Canada. În prezent, Crama Liliac are în portofoliu branduri de vinuri precum Young Liliac, Liliac Saugvinion Blanc, Liliac Fetească Albă, Liliac Fetească Regală, Liliac Neuburger, Liliac Unexpected, Liliac Nectar of Transilvanya, Liliac Ice wine, Liliac Fetească Neagră, Privat Selection şi TITAN, conform datelor de pe site-ul companiei.
Anual, compania îşi schimbă eticheta pentru cel mai tânăr vin din gamă, iar anul acesta concursul ce va avea loc în luna noiembrie îi provocă pe concurenţi să creeze o etichetă care să aibă legătură cu pandemia de COVID-19 pentru young Liliac 2020. Artiştii care reuşesc să iasă din tipare primesc un premiu de 1.500 de euro. În acest an, compania estimează o cifră de afaceri de aproximativ 5 milioane de lei, ceea ce înseamnă o scădere cu 30% comparativ cu anul trecut, după ce producţia de struguri a scăzut cu 20%.
Povestea cramei Liliac a început în 2010, atunci când antreprenorul austriac Alfred Beck, aflat în căutare de oportunităţi de afaceri, a cumpărat terenurile viticole din zona de centru-nord a ţării. El este şi dezvoltator imobiliar, el deţinând compania amb holding, care este acţionar în grupul care a construit clădirile de birouri Magheru One şi Pipera Business Park.