Kifra, un brand românesc de parfumuri pentru rufe, cameră şi auto, cu afaceri de 5 milioane de euro, va începe în acest an exporturile pe pieţe precum Anglia, Germania, Spania, Franţa şi Italia, în timp ce pe piaţa internă creşterea comenzilor îi determină pe acţionari să caute oameni pentru a-şi mări echipa, scrie Ziarul Financiar.
”Businessul a fost în urcare anul acesta. Singurele modificări care au apărut în urma pandemiei au fost cele direct raportate la acţiunile oamenilor. În primele câteva săptămâni de lockdown, când oamenii au stat doar în casă, automat vânzările în magazine au stagnat, dar apoi ele au început să crească. În primele două săptămâni, afacerea a scăzut cu 90%, dar după o lună şi jumătate ne-am revenit în totalitate şi apoi am început să creştem”, a declarat Claudiu Ţăran, unul dintre fondatorii brandului Kifra, citat de ZF.
Brandul are în spate cinci firme – Fiege Parfum, Cezar Paper, West Kifra, Kifra Logistical şi Kifra Transport – care susţin activitatea acestuia, fiecare având sarcini bine definite, precum import şi relaţii internaţionale, vânzarea angro, vânzarea online, spaţiu de depozitare şi transport. Kifra a avut în 2019 o cifră de afaceri de peste 5 mil. euro, iar estimările lui Claudiu Ţăran pentru 2020 arată că vânzările se vor situa între 4 şi 7 mil. euro, întrucât în iunie rulajul trecuse deja de 2 milioane de euro. Cea mai populară lună din pandemie, spune antreprenorul, în ceea ce priveşte vânzările a fost luna septembrie, iar cel mai bun an pentru business a fost anul 2019.
Businessul produce anual 1 milion de unităţi de parfum de rufe, 50.000 de unităţi de parfum auto şi 30.000 de unităţi de parfum de cameră. În gama de produse se regăsesc 18 sortimente pentru parfumul de rufe, 7 sortimente pentru parfumul de cameră şi 4 sortimente pentru parfumul de maşină. Preţurile pentru aceste produse pornesc de la 7 lei şi ajung la 36 de lei, iar cel mai bine vândut produs este parfumul de rufe. Materia primă din care se fabrică parfumurile este adusă din Elveţia, fiind şi o reţetă concepută de parfumieri elveţieni, iar partea chimică are loc la Oradea.
În viitor, brandul Kifra are trei direcţii în care va merge: lansarea unei game intermediare, între sintetic şi 100% natural, exportul şi creşterea în online, atât în ţară, cât şi în străinătate.