Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, continuă expansiunea în ritmul obişnuit în pofida pandemiei de COVID-19, deschizând în octombrie 28 de magazine noi. Numărul este relativ similar cu cel din alte luni sau chiar ceva mai mare decât în altele din 2020. Astfel, reţeaua a depăşit 1.350 de unităţi prezente în peste 500 de localităţi mari şi mici din România.
Spre comparaţie, retailerul activ pe segmentul de supermarketuri şi proximitate modernă a deschis anul trecut 260 de unităţi noi, încheind 2019 cu un total de 1.184 de magazine. Oficialii companiei anunţau că pentru anul acesta ţinta este ca cel puţin la fel de multe unităţi să fie inaugurate. Dintre deschiderile din octombrie, opt sunt pe formatul City (format mai mic destinat mediului urban), nouă sunt Standard (formatul clasic pentru zona urbană), iar 11 sunt Loco (brand lansat pentru mediul rural).
Profi are trei formate în România – Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de până la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural). Spre deosebire de alţi retaileri, care au ales să meargă cu magazine în special în oraşele mari, unde salariul mediu este pe măsură, iar rata şomajului este mai mică, Profi a preferat să acopere uniform toată ţara. Mai mult, a mers şi în localităţi de doar câteva mii de locuitori unde se ”bate” doar cu comercianţi tradiţionali. Profi este de altfel unul dintre puţinii jucători care au pariat chiar pe zona rurală pentru care are un format adaptat, Loco.
Susţinută de expansiune pe de-o parte şi de creşterea consumului pe de alta, cifra de afaceri a companiei active pe segmentul de supermarketuri şi magazine de proximitate a fost în 2019 de 7,3 mld. lei, cu 23% mai mare decât în 2018.