web analytics
Sunteți aici

Familia Vancsa din Covasna produce zilnic 2.000 kg de paste pentru magazine tradiţionale şi supermarketuri

Povestea busi­ness­ului Vancsa Multi­past din judeţul Covasna a în­ce­put să se scrie în 1990, atunci când Olga Vancsa, de me­­serie co­fe­tar, s-a ho­­tărât să pro­du­că în bu­că­­tăria de aca­să paste şi de la 5 kg/zi a ajuns la 100 kg/zi în doi ani, pen­tru că cererea creş­tea de la o zi la alta. Astfel, împreună cu soţul său au făcut o mică fabrică, pe care acum o con­duce fiul lor Attila Vancsa, care a dus-o la 2.000 kg de paste/zi, potrivit Ziarului Financiar.

”Aveam 17 ani când părinţii mei au pornit afacerea, eram la liceu la Cluj şi învăţam despre aparatura medicală, apoi am mers la Fa­cul­tatea de electro­teh­nică la Bra­şov, ulterior am lucrat ca inginer la o fabrică de motoare elec­trice din Sfântu Gheorghe şi în timpul masterului am hotărât să mă ocup de afacerea fa­miliei. Am studiat în Olanda într-o fabrică de paste, printr-o bursă, şi cu know-how-ul acumulat am dezvoltat compania. În 2000 am dus businessul la alt nivel. Am investit economiile, am reinvestit profitul şi în continuare investim“, povesteşte Attila Vancsa, citat de ZF.

Primul produs al companiei a fost fideaua artizanală, realizată manual, iar acum în portofoliul său se găsesc peste 30 de tipuri de paste, paste artizanale premium, dar şi paste semi-industriale şi paste industriale, făcute sub mărcile proprii Vancsa şi Multipast, dar şi sub mărci private ale unor mari retaileri moderni.

În fabrica situată în localitatea Ilinei, pe strada Morii, din judeţul Covasna, lucrează în prezent 13 persoane, iar Attila Vancsa recunoaşte că el deschide în fiecare dimineaţă uşa unităţii la ora 06:00.

”Suntem un business regional, cumpărăm materia primă de la producători regionali şi  comercializăm produsele în Transilvania. Până acum nu ne-am dorit extinderea naţională. Ne-am gândit afacerea concentric, ne dorim să păstrăm standardul actual al produselor, este necesar să creştem cantitativ, să optimizăm productivitatea şi avem o direcţie bine gândită, liniară”, spune antreprenorul.

Produsele sunt comercializate în magazine tradiţionale şi supermarketuri în peste 15 oraşe, precum Covasna, Sibiu sau Braşov. Attila Vancsa spune că la începutul epidemiei de COVID-19 în România a reanalizat planurile afacerii şi s-a adaptat rapid la piaţă, utilizând posibilităţile şi stocurile existente. De altfel, au fost impuse reguli stricte de protecţie în rândul angajaţilor pentru protejarea împotriva infectării cu COVID-19, iar compania nu a dat afară niciun angajat, ba mai mult, a mărit echipa.

El crede că piaţa pastelor este în creştere şi observă o atenţie sporită a clienţilor asupra calităţii produselor, alegând mai mult produse premium. Vancsa adaugă că este loc de noi businessuri pe această piaţă şi chiar are cunoştinţe se întorc ori s-au întors din străinătate să facă un business cu paste ca-n afară. Compania Producţie Prestări şi Comerţ Vancsa-Multipast SRL a avut în 2019 o cifră de afaceri de 2 milioane de lei şi un profit de 34.700 de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW