Cristina Nicola este la bază economist, însă s-a specializat în producţia de dulceţuri, siropuri, zacuscă ori zarzavaturi, dar şi caşcaval, produse din fructe şi legume sau lapte adunate de prin Munţii Apuseni ori colectate de la producătorii din zonă. De primăvara devreme până toamna târziu ea reuşeşte să pună pe rafturile din Cămara Moţului peste 190 de sortimente de produse tradiţionale şi speră ca anul acesta să treacă de 200.000 de lei ca cifră de afaceri, potrivit Ziarului Financiar.
”La noi cămara e plină tot timpul anului, dar acum, toamna, se vede că am adunat de toate şi le-am pus la borcan. Avem 190 de sortimente de produse tradiţionale atestate ca „produs montan“. (…) Am început să fac astfel de produse în 2013, iar 2016 a fost punctul zero pentru business”, povesteşte Cristina Nicola, fondatoare a brandului Cămara Moţului.
Investiţia iniţială s-a ridicat la 50.000 de lei. Absolventă de ştiinţe economice, Cristina Nicola spune că au ajutat-o foarte mult cunoştinţele din facultate să-şi facă planul de afaceri, planul de marketing şi bugetul pentru promovare. În 2013, ea producea dulceţuri sau siropuri, pe care anterior le folosea drept suveniruri pentru turiştii care soseau la pensiunea Sarra Vank din Arieşeni, pe care o administrează împreună cu soţul său. Acum, produsele sunt pregătite chiar în complexul turistic pe care îl deţine. Laptele este procestat într-un spaţiu special amenajat.
”Este foarte importantă materia primă. Noi avem de toate în Munţii Apuseni şi gustul zmeurei sau al murelor nu se compară cu al celor de cultură. Acum avem în cămară siropuri presate la rece, de afine, de muguri de brad, de flori de câmp, de flori de liliac, de coacăze, de căpşuni, dar şi sucuri de fructe, zacuscă de ghebe, gogoşari muraţi cu ghebe şi dulceaţă de lapte. Eu fac produse de care oamenii au nevoie în cămara lor. Coşul mediu este de 200 de lei.”, a spus antreprenoarea din Ţara Moţilor.
Produsele sunt comercializate în magazinul online al companiei, în magazine mici de cartier din ţară şi în Auchan, iar Cristina Nicola spune că anul acesta a fost un an atipic pentru companie, deoarece clienţii s-au uitat atent la ce pun în coş, în martie crescând comenzile online, după care în iulie şi august au scăzut, iar din septembrie au revenit pe trend de creştere.
În 2019, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 160.000 de lei şi un profit net de 60.000 de lei, iar pentru 2020 estimează venituri mai mari, de 200.000 de lei.