Compania NY’ER România, cu sediul în Cluj-Napoca, administratorul magazinelor locale New Yorker, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de peste 345,5 mil. lei (aproximativ 73 mil. euro), în creştere cu 13,5% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a realizat anul trecut un profit net de aproximativ 80,7 mil. lei (17 mil. euro), în creştere cu circa 2% faţă de anul precedent, conform datelor publice. Compania a avut anul trecut un număr mediu de 437 de angajaţi.
După valoarea businessului, New Yorker se află printre cei mai mari retaileri de modă din România, alături de Inditex (proprietarul Zara), H&M, C&A şi LC Waikiki pe piaţa de haine, iar Deichmann şi CCC pe încălţări, conform Euromonitor şi ZF. În principal, New Yorker a acoperit cele mai mari oraşe ale ţării, brandul fiind poziţionat pe segmentul mediu de preţ. Oraşele mici şi medii sunt opţiunea discounterilor care merg cu preţuri mici să se bată cu bazarurile şi magazinele locale.
New Yorker a intrat în România în anul 2007, în plin boom economic, însă a continuat să se extindă an de an, indiferent de context, ajungând la aproximativ 40 de magazine în 2019, potrivit unor informaţii anterioare. La nivel global, New Yorker deţine 1.000 de filiale în peste 40 de ţări şi are aproximativ 18.000 de angajaţi, conform informaţiilor de pe site-ul companiei.
Românii cheltuie anual 3,6-3,8 mld. euro pe haine, sumă la care se adaugă cei 1,2 mld. euro cheltuiţi pe pantofi şi cei circa 600 mil. euro care merg pe echipamente sportive.