Lanţul de cafenele Meron, fondat de Bogdan Ciocian în Cluj-Napoca, deschide pe 10 octombrie o nouă cafenea în Braşov, în urma unei investiţii de peste 100.000 de euro, şi ajunge la o reţea de 17 unităţi la nivel naţional.
”Chiar dacă este o perioadă cu predictibilitate mai restrânsă, ne-am dorit să continuăm activitatea, astfel că am regândit strategia de business şi, în egală măsură, am vrut să păstrăm componenta de dezvoltare şi extindere. Am ales să mergem mai departe cu extinderea şi pentru că această pandemie ne-a învăţat să fim mai adaptabili, mai receptivi şi să privim provocările pe care le avem ca pe nişte oportunităţi”, spune Bogdan Ciocian, CEO Meron.
Cafeneaua din Braşov are o suprafaţă de aproximativ 90 de metri pătraţi şi respectă liniile întregii reţele, fiind proiectată şi realizată de o echipă de arhitecţi din Cluj-Napoca după un design minimalist, cu influenţe nordice şi multe accente de alb, texturi şi materiale naturale.
Chiar dacă pandemia a încetinit activitatea cafenelelor Meron, brandul a decis să regândească strategia şi să dezvolte şi alte ramuri ale businessului, continuând şi investiţiile în extinderea reţelei. Astfel, au fost diminuate pierderile, iar pentru anul în curs compania estimează o uşoară creştere, precaută raportată la context. În 2019, Meron a înregistrat afaceri de 12 milioane de lei, în creştere cu 35% faţă de anul precedent.
Businessul Meron fondat în urmă cu cinci ani în Cluj Napoca, unde a fost deschisă prima unitate a reţelei, în urma unei investiţii de peste 90.000 de euro, deţine în prezent 17 locaţii la nivel naţional şi o prăjitorie proprie de cafea. Brandul operează 10 coffee shop-uri în Cluj-Napoca, câte una în Bucureşti, Satu-Mare, Zalău şi Târgu-Mureş şi două în Oradea.
În prezent, lanţul de coffee shop-uri de specialitate a ajuns la 115 angajaţi în întreaga ţară, iar în cafeneaua nou deschisă din Braşov vor lucra şapte angajaţi. Planurile de business ale companiei vizează extinderea reţelei la 30 de locaţii la nivel naţional în următorii cinci ani, şi, în egală măsură, extinderea pe plan internaţional. Brandul a fost lansat de o echipă de investitori clujeni şi dezvoltat ulterior în franciză.
”Următoarele oraşe pe care le avem în vedere pentru extindere şi pentru care există deja discuţii avansate sunt Sibiu şi Timişoara. Ne dorim să ajungem cât mai aproape de clienţii noştri, de aceea extinderea este una dintre priorităţile noastre”, adaugă antreprenorul clujean Bogdan Ciocian.