Cristian Tomescu a început în urmă cu aproape zece ani să se gândească la un brand propriu de puşculiţe, care a prins ulterior contur, sub numele Golden Pigs.
”Întâmplător, în 2011, căutând un cadou pentru un prieten de ziua lui, doream să găsesc o puşculiţă pe care s-o cumpăr. După toate căutările, mi-am dat seama că aş putea face un produs mai diferit de ceea ce exista pe piaţă şi aşa a început ideea Golden Pigs”, spune Cristian Tomescu, citat de Ziarul Financiar.
Se afla la capătul a 12 ani în care fusese partener într-o agenţie de publicitate şi simţea nevoia să se întoarcă mai mult către latura creativă. După aproape jumătate de an în care a dezvoltat prototipuri, a ajuns la un produs final, fabricat de la zero în România.
”Investiţia iniţială a fost de 20.000-25.000 de euro în materiale şi metode de producţie. În primii ani, clienţii au fost persoane fizice din Europa şi ocazional de pe alte continente. În 2018, am avut primii clienţi şi din România, atât B2B (business to business – n. red.), cât şi B2C (business to consumer – n. red.)”, spune Cristian Tomescu.
Preţurile variază între 21 de euro pentru varianta cea mai mică şi peste 100 de euro pentru cea mai de top. Puşculiţele se gâsesc pe platforma eMAG, pe site-ul propriu Golden Pigs, pe platforma Amazon şi, în curând, într-un magazin fizic aflat în Cluj-Napoca, pe Strada Memorandumului. În 2021, pe lista de planuri, se află şi cel puţin un magazin în unul din oraşele Amsterdam, Barcelona, Viena, Paris sau Berlin.
”În magazinul Golden Pigs din Cluj-Napoca, vor fi atât puşculiţe, cât şi alte produse ale noastre, precum lumânările din ceară naturală, corpuri de iluminat şi de la alţi colaboratori”, a spus Cristian Tomescu.
Anul trecut, Golden Pigs i-a adus o cifră de afaceri de 30.000-35.000 de euro, din care circa 95% au venit din vânzările externe. Iarna anului 2019 a adus prima participare a Golden Pigs la târgul de Crăciun de la Viena, unde vizitatorii au fost încântaţi de micile sculpturi destinate economiilor.
În ianuarie 2020, antreprenorul a participat pentru a doua oară la un târg din Germania, unde a încheiat acorduri de distribuţie pentru Franţa, Elveţia, Germania şi Austria cu doi parteneri care contribuie astfel la dezvoltarea afacerii. De altfel, cumpărătorii Golden Pigs de până acum sunt din toate colţurile lumii, de la Bulgaria, Ungaria, Marea Britanie, Spania, Olanda, Franţa, Italia, până la Japonia, Statele Unite ale Americii, Canada sau Australia.
Cum businessul Golden Pigs îşi are originile în obiceiul economisirii, Cristian Tomescu vrea să meargă mai departe cu proiectul lui şi, pe lângă variantele high end de produs pe care le pregăteşte, se află în căutarea unor parteneriate cu industria financiară pentru programe de educaţie financiară.