Alina şi Paul Augustin, o familie din Cluj-Napoca, a pornit un business în producţia de mobilier din lemn pentru copii în 2019 din nevoia de a-i oferi copilului lor, de numai un an şi jumătate pe atunci, o masă personalizată cu diverse lucruri imprimate. Acum, pot realiza un număr nelimitat de produse, în urma colaborării cu o fabrică de mobilă, şi ţintesc contracte B2B în România şi parteneriate pentru exportul în Europa, potrivit Ziarului Financiar.
”Povestea a început în momentul în care a apărut necesitatea să achiziţionăm o măsuţă pentru copilaşul nostru Cezar, care avea un an şi jumătate. Ne-am dorit să facem un produs personalizat, care poate fi şi un cadou deosebit. În momentul acela am făcut o măsuţă la părinţii mei în Maramureş, care aveau un atelier de tâmplărie”, îşi aminteşte Alina Augustin începuturile businessului ce-i poartă numele. Ea susţine că făcuseră câteva produse, creaseră site-ul, însă nu aveau încă un nume pentru brand.
”Căutam ceva uşor de reţinut. Soţul meu a zis într-o zi să punem Alyna, am căutat pe internet, iar domeniul şi social media erau libere, astfel am ales numele”, a mai spus antreprenoarea.
Alina Augustin este de profesie economist şi a lucrat în domeniul bancar, dar şi în proiecte cu fonduri europene şi acum se ocupă în mica afacere de la munca de secretar la cea de contabil. În cea mai bună lună compania a vândut vreo 50-60 de seturi.
În prezent, compania vinde produsele în România prin intermediul site-ului, dar şi în Europa prin intermediul Alyna.eu. Compania livrează şi în Uniunea Europeană, în state unde sunt comunităţi de români. Setul de măsuţă cu un scaun costă 496 de lei, iar setul cu două scaune 649 de lei.
Înainte de pandemie brandul Alyna a participat la cel mai mare târg de jucării de la Nurenberg, unde au întâlnit cei mai mari jucători din domeniu şi sunt în discuţii cu diverşi retaileri pentru a vinde produsele la export, inclusiv în şcoli şi centre educaţionale din Germania. În 2019 compania a avut o cifră de afaceri de 25.000 de euro.