Apemin Zizin, producător de apă minerală naturală din judeţul Braşov, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de aproximativ 63 mil. lei (13,3 mil. euro), în creştere cu 21% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de peste 4,8 mil. lei (1 mil. euro), mai mult cu 72% faţă de anul precedent, când Apemin Zizin a realizat un câştig net de 2,8 mil. lei (606.000 de euro), conform datelor publice. Compania a ajuns în 2019 la un număr mediu de 123 de angajaţi.
Apemin s-a concentrat în ultimii ani pe creşterea brandului Zizin, pe care l-a susţinut prin campanii de promovare şi campanii promoţionale. În 2017, compania a renunţat la o parte dintre contracte pentru realizarea de mărci proprii pentru reţelele de magazine. Mărcile private au ajuns în unii ani chiar şi la mai mult de jumătate din vânzările anuale ale companiei, conform datelor furnizate anterior de reprezentanţii îmbuteliatorului.
Compania este deţinută de Laura şi Laurenţiu Lazăr, care au preluat pachetul majoritar al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată. Cei doi au intrat în afaceri în 1992, activând iniţial în comerţ. În 1994 au pus bazele societăţii Lazăr Group Prod, cu activităţi în producţia şi comercializarea ambalajelor PET (de plastic). În 1998, Apemin Zizin a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) de 5 litri pentru apa minerală plată. Acţionarii companiei din localitatea Zizin (jud. Braşov) au investit continuu în dezvoltarea afacerii, iar în 2017 au inaugurat un depozit lângă Bucureşti. În depozitul din Mogoşoaia compania a investit un milion de euro.
Tot în acelaşi an, compania a achiziţionat două linii noi de îmbuteliere pentru brandul Zizin cu volum de 5 litri, respectiv, 19 litri, conform informaţiilor furnizate anterior de reprezentanţii companiei. Zizin, brandul companiei din Braşov, este unul dintre cele mai vândute de pe segmentul apei îmbuteliate, o piaţă estimată la peste 350 mil. euro, unde se luptă cu nume precum Borsec, Aqua Carpatica sau Dorna.