Retailerul german de materiale de construcţii şi produse pentru grădinărit Hornbach vrea să extindă, în perioada următoare, reţeaua de magazine din România cu două unităţi noi, la Cluj-Napoca şi Constanţa. Recent, Hornbach a investit 28,5 milioane de euro în cel de-al şaptelea magazin al reţelei pe piaţa locală, care se deschide miercuri la Oradea. Odată cu această inaugurare, Hornbach a ajuns la investiţii totale de 175,2 milioane de euro de la intrarea pe piaţa locală, în 2007. În prezent, magazine sub brandul Hornbach există în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti) şi câte unu în Timişoara, Sibiu şi Braşov.
”Ne bucurăm că, în ciuda contextului economic generat de criza pandemică, vom putea inaugura cel de-al şaptelea magazin din reţeaua Hornbach în România. Investiţia totală este de 28,5 milioane de euro, sumă ce cuprinde şi stocul iniţial de marfă”, spune Mugurel-Horia Rusu, director general Hornbach România.
Oraşul Oradea a fost ales pentru un nou magazin Hornbach deoarece regiunea din care face parte este una în plină dezvoltare, datorită bunei gestionări a bugetelor locale şi a absorbţiei ridicate de fonduri europene. De asemenea, atât evoluţia pozitivă a oraşului în ultimii ani, cât şi infrastructura şi poziţionarea în apropiere de graniţă au fost aspecte importante luate în calcul.
Magazinul din Oradea este amplasat pe un teren de 5,4 hectare, are o suprafaţă de circa 23.000 de metri pătraţi şi include un Drive In pentru materiale de construcţii, unde clienţii pot intra cu maşina şi încărca direct produsele dorite, o zonă dedicată articolelor de grădină şi animalelor de companie, dar şi departamente cu produse electrice, materiale de construcţii, de feronerie, gresie şi pardoseli, decoraţiuni interioare, un centru de înrămări tablouri şi unul de mixat vopsele şi o expoziţie cu articole destinate camerei de baie. În magazin vor lucra aproximativ 100 de angajaţi.
Retailerul german a făcut în 2019 afaceri de 875 de milioane de lei în România, în creştere cu 13% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Compania aproape şi-a dublat profitul, până la 29,5 milioane de lei, în vreme ce numărul mediu de angajaţi a crescut la 723, un nivel similar cu cel din 2016, an după care personalul s-a redus. Businessul germanilor pe piaţa locală este operat prin compania Hornbach Centrala.
În Oradea, Hornbach va concura cu Leroy Merlin, Dedeman, Arabesque şi Brico Dépôt, toate aceste reţele având puncte de desfacere în acest oraş. Hornbach are în România cele mai mari magazine de materiale de construcţii ca suprafaţă, în condiţiile în care competitorii au suprafeţe de sub 20.000 de metri pătraţi per unitate.
Grupul german Hornbach a fost înfiinţat ca o afacere de familie în 1877 şi deţine în prezent 161 de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit în nouă ţări din Europa (Germania, Luxemburg, Olanda, Austria, România, Slovacia, Suedia, Elveţia şi Cehia). În România, retailerul a intrat în 2007, când a inaugurat magazinul din Berceni.