Germanii de la Hornbach, care au momentan şase magazine de materiale de construcţii şi produse pentru grădinărit în România, deschid al şaptelea punct de desfacere, la Oradea, pe 30 septembrie. Amenajarea a început acum câteva săptămâni. Magazinul ar urma să creeze 120 de locuri de muncă. Noul magazin va avea o suprafaţă de circa 23.000 de metri pătraţi, va fi amplasat pe un teren de circa 5,4 hectare şi va avea peste 500 de locuri de parcare. Magazinul va include şi un departament Drive In, cu o suprafaţă de 5.900 de metri pătraţi, cu materialele necesare construcţiei unei case sau realizării altor proiecte: izolaţii, gips-carton, ciment, şape, mortare, adezivi, tencuieli, ţiglă metalică, ceramică sau din beton, panouri sandwich şi altele.
Hornbach Oradea va avea, de asemenea, un departament de zoo şi acvaristică, ce ocupă o suprafaţă de 450 de metri pătraţi. Această zonă va deţine un sortiment de hrană pentru câini şi pisici cu aproximativ 700 de articole şi o gamă dedicată acvaristicii, cu acvarii, hrană, soluţii de întreţinere a apei şi peste 200 de specii de peşti.
Retailerul german a făcut în 2019 afaceri de 875 de milioane de lei în România, în creştere cu 13% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Compania aproape şi-a dublat profitul, până la 29,5 milioane de lei, în vreme ce numărul mediu de angajaţi a crescut la 723, un nivel similar cu cel din 2016, an după care personalul s-a redus. Businessul germanilor pe piaţa locală este operat prin compania Hornbach Centrala.
În Oradea, Hornbach va concura cu Leroy Merlin, Dedeman, Arabesque şi Brico Dépôt, toate aceste reţele având puncte de desfacere în acest oraş. În prezent, magazine sub brandul Hornbach există în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti) şi câte unu în Timişoara, Sibiu şi Braşov.
Hornbach are în România cele mai mari magazine de materiale de construcţii ca suprafaţă, în condiţiile în care competitorii au suprafeţe de sub 20.000 de metri pătraţi per unitate. Grupul german Hornbach a fost înfiinţat ca o afacere de familie în 1877 şi deţine în prezent peste 150 de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit în nouă ţări din Europa (Germania, Luxemburg, Olanda, Austria, România, Slovacia, Suedia, Elveţia şi Cehia). În România, retailerul a intrat în 2007, când a inaugurat magazinul din Berceni.