Carmangeria Bătrânu’ Sas investeşte circa 350.000 de euro într-o hală de la marginea Sibiului care ar urma să devină din martie 2021 centru de compunere pentru comenzile online, potrivit Ziarului Financiar.
”Achiziţionăm acum şi transformăm o hală în zonă de compunere a comenzilor online. Observăm o creştere foarte rapidă pe comenzile online, cel puţin în Bucureşti, unde vedem creşteri de 50% de la o săptămână la alta. Deja ne pune probleme dacă vrem să le compunem doar în magazine, cum facem acum, şi nu mai suntem eficienţi. Investim şi în partea de platformă, logistică, zona digitală, dar a venit momentul să ne gândim şi la fluxul fizic (…) Achiziţia halei şi partea tehnică se ridică undeva la 350.000 de euro”, a declarat Andrei Drăgan Răduleţ, citat de ZF.
Compania a livrat până în aprilie doar în Sibiu, după ce Răduleţ a pus pe picioare magazinul online într-un termen de 5 ore, în prima zi a stării de urgenţă. Din luna mai, Bătrânu’ Sas a început să livreze atât în Cluj, cât şi în Bucureşti, dar odată cu investiţia în logistică testează şi variante de livrare pentru a extinde serviciul la nivel naţional.
”Estimăm că va fi gata hala în martie 2021. Deja facem teste să trecem de la livrarea cu maşina proprie la livrarea prin curier. Avem în teste mecanisme cu diferiţi curieri din ţară şi funcţionează. Trimitem fie prin cutii frigorifice care se întorc, fie prin cutii frigorifice care nu se întorc, sau livrăm noi până la un punct şi mai departe curierul livrează local. Vom putea livra la nivel naţional. Planul pentru acest centru este să poată livra în jur de 300-350 de comenzi pe zi”, a adăugat Drăgan Răduleţ.
În perioada stării de urgenţă, carmangeria a livrat peste 3.000 de comenzi în Sibiu, însă odată cu mijlocul lunii mai oamenii au început să se reîntoarcă în cele patru magazine ale companiei, iar vânzările online s-au aşezat astăzi la circa 10% din business. Cu toate acestea, avântul din online a determinat compania să îşi regândească modelul şi să accelereze pariul pe acest canal.
În luna mai, carmangeria a finalizat o investiţie de circa 200.000 de euro prin care a ajuns la patru locaţii, dintre care două sunt concept store şi includ o zonă de preparate la grătar. Pe lângă cele patru locaţii proprii, BătrânuăSas merge cu un model de insulă în magazinele unuia dintre retailerii moderni din piaţă.
”Din ce estimăm noi, reuşim să obţinem o creştere mică faţă de anul trecut, probabil undeva pe la 8,5-9 mil. lei. Nu pare fantastic, dar am pierdut circa 3 mil. lei din partea de street food şi pentru noi este o creştere şi o situaţie mult mai fericită decât ne-am fi imaginat. Pentru anul viitor nu ne bazăm pe street food, dar cu online şi cu noile insule cred că ne apropiem de 20 mil. lei, poate puţin peste. (…) Pentru rulotele de street food vrem în 2020 să acoperim măcar cheltuielile legate de leasing şi personalul de pe ele”, a declarat cofondatorul carmengeriei, care lucrează în prezent cu peste 30 de angajaţi.