Panemar, un brand de patirserie şi panificaţie din Cluj, înfiinţat în 1993 de antreprenorul Nicolae Chiorean, a ajuns la 89 mil. lei (aproximativ 19 mil. euro) afaceri în 2019, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, arată datele publice de la Ministerul de Finanţe.
Compania a făcut în 2019 primul pas în afara Clujului, deschizând un magazin în Oradea. Ulterior, anul trecut au mai urmat încă două deschideri în Oradea, iar anul acesta, după ridicarea restricţiilor, în luna iulie a mai deschis încă o unitate în Cluj Napoca. În total, Panemar are 43 de magazine, iar strategia pentru business urmăreşte consolidarea pe piaţă a lanţului de patiserii.
Profitul companiei a crescut de asemenea în 2019, până la 9,1 mil. lei, în plus cu 20% faţă de anul anterior. Panemar angajează circa 600 de persoane. În ultimii zece ani, brandul de panificaţie şi patiserie a crescut constant, atât ca număr de magazine, cât şi la nivel de rezultate financiare, după cum arată deatele de la Finanţe. Astfel, într-un deceniu, din 2010 până anul trecut, Panemar şi-a majorat de cinci ori afacerile.
Fabrica Panemar de unde pleacă produsele brandului are o capacitate de producţie de 25 de tone de pâine pe zi şi 5,5 tone de produse de patiserie, din datele oferite anterior de fondatorul companiei.