web analytics
Sunteți aici

Producătorul de electrocasnice De’Longhi angajează 130 de oameni pentru fabrica de espressoare de cafea din Jucu

Producătorul de electro­casnice De’Longhi Româ­nia, cel mai mare exportator din judeţul Cluj, recrutează în prezent 130 de oameni la fabrica de espressoare de cafea din localitatea Jucu, cele mai multe joburi disponibile fiind pentru montatori electromecanici (100), dar şi pentru maşinişti (4), electromecanici (6), operatori mase plastice (6), tehnicieni ana­lişti (5), potrivit site-ului AJOFM (A­­gen­­ţia Jude­ţea­­nă pen­tru Ocu­­­­parea Forţei de Muncă) Cluj.

Compania De’Longhi a avut în 2019 un număr mediu de 1.943 de salariaţi, cu apro­ximativ 200 de oa­meni mai puţini decât în anul an­terior. Estimările pentru acest an vizează însă un total de 2.366 de angajaţi, adică peste 400 de oameni noi.

Italienii angajează la Jucu, dar au în plan să ajungă la 500 de oameni în noua fabrică din judeţul Bihor. De’Longhi a cumpărat anul acesta o nouă hală de 25.000 mp şi o serie de echipamente de la Jasz Plaszt Ro, o afacere antreprenorială din Ungaria. Italienii au preluat o fabrică ce producea componente pentru Samsung şi au demarat în localitatea Mădăras din judeţul Bihor producţia de componente şi electrocasnice mici. Pe lângă producţie, italienii au local şi un birou comercial. Ambele divizii din România – producţia de la Jucu şi comercialul – sunt operate de aceeaşi entitate juridică.

Grupul italian De’Longhi, o afacere de familie cu o istorie de peste un secol, care a intrat pe piaţa locală în 2012 prin pre­luarea facilităţilor de producţie ale Nokia de la Cluj, a obţinut anul trecut afaceri de peste 1,2 mld. lei, cu 1,5% mai mici decât în 2018. Este primul an de pre­zenţă în Ro­mânia în care afa­cerile nu cresc, în condiţiile în ca­re în ceilalţi ani au avansat rapid, cu rate ce depăşeau 30-40%. Încă din prima parte a lui 2019 ofi­­cialii companiei au anunţat că şi-au bugetat stagnarea busi­ness­ului, vizând consolidarea după un 2018 intens, atât local, cât şi global.

În luna martie, efectul stării de urgenţă nu s-a resimţit în business, vânzările situându-se în trendul lunilor ianuarie şi februarie 2020. Comparativ cu 2019, compania avut un prim trimestru foarte bun, au spus anterior oficialii de la De’Longhi, fără a înainta însă cifre. Din luna aprilie, producţia a scăzut ca urmare firească a restrictţiilor legale impuse în ţară, în contextul distanţării sociale. În acelaşi timp, costurile de producţie au crescut cu 8-10%, ca urmare a măsurilor suplimentare de protecţie a angajaţilor, în speţă cheltuielile pentru separatoare, produse, servicii şi soluţii de dezinfectare adiţionale, iar vânzările au fost cu aproximativ 25% sub media primului trimestru.

Producţia De’Longhi merge preponderent la export, deşi după deschiderea biroului comercial în 2017 (final de an, acesta devenind operaţional în 2018), există o mică pondere care rămâne local. Italienii au depozite local, lângă fabrici, dar şi două hub-uri internaţionale. Astfel, la nivelul lui 2019 exporturile au avut o valoare de 1,16 mld. lei, adică aproape 97% din cifra de afaceri, restul fiind destinat pieţei din România. Ponderea exportului în business a scăzut uşor faţă de 2018, primul an de activitate al biroului comercial din România, acesta fiind un semn că vânzările de espressoare şi electrocasnice mici sunt în creştere pe piaţa din România. Cea mai mare parte a businessului rămâne însă producţia, compania având planuri să transforme piaţa locală într-un hub important. De altfel, anul trecut italienii au investit local 31,5 mil. lei, faţă de 53,4 mil. lei în 2018. Pentru acest an nu sunt publice cifrele. De la intrarea pe piaţă grupul a investit în România peste 100 mil. euro (circa 500 mil. lei) în producţie.

Fabrica de la Jucu a grupului italian produce anual 1,4 milioane de espressoare complet automate sub brandul De’Longhi, 2,3 milioane de blendere sub marca Braun şi 0,7 milioane de aparate de cafea pentru grupul Nestle pentru Dolce Gusto, conform celor mai recente date. Unitatea de producţia a realizat la început doar espressoare, însă treptat şi-a extins activitatea cu blendere (mixere verticale) şi cu aparate de cafea pentru Nestle. Compania De’Longhi România a obţinut în 2019 un profit net de 65,9 mil. lei, în scădere de la 73,3 mil. lei în anul anterior. De’Longhi a investit în România peste 140 mil. euro în ultimii opt ani, atât în extinderea de la Jucu, cât şi în achiziţia fabricii de la Mădăras. 

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW