Albalact, cel mai mare jucător de pe piaţa de 5 miliarde de lei (peste 1 miliard euro) a produselor lactate, a terminat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 672 milioane de lei (circa 140 mil. euro), în creştere cu 8,3% faţă de anul precedent, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
Compania a ajuns la cel mai înalt nivel de venituri din istoria sa. De altfel, anul trecut a înregistrat şi cel mai mare profit, de 20,5 milioane de lei, în uşoară creştere comparativ cu 2018, când a fost de 20,3 milioane de lei, mai arată datele publice. Cu toate acestea, compania şi-a redus numărul de angajaţi de la 514 în 2018 la 487 anul trecut. Din 2013, anul cu cei mai mulţi salariaţi, până în 2019, compania a dat afară 220 de persoane.
Producătorul din judeţul Alba a fost preluat la începutul anului 2016 de grupul francez Lactalis, care a cumpărat în 2008 compania LaDorna, de la omul de afaceri Jean Valvis. Ulterior, francezii au cumpărat şi Covalact şi Harghita Lactate, iar astfel şi-a adjudecat prima poziţie în clasamentul celor mai mari jucători de pe piaţa lactatelor.
În portofoliul Albalact se află branduri precum Zuzu, cel mai vândut brand de lapte din România, Poiana Florilor, Horeca Top sau Frupt, iar materia primă este colectată din mai multe judeţe din ţară, se arată pe site-ul companiei. Compania concurează pe piaţă cu Danone DPDA, FrieslandCâmpina sau Olympus. Albalact a fost înfiinţată în 1971, iar în 1999 a fost cumpărată de familia Ciurtin de la stat. Lactalis, grupul care a preluat-o în urmă cu patru ani, are prezenţă în peste 80 de state.