Sorin Coroi împreună cu soţia sa Anamaria au lucrat 13 ani în Germania ca ingineri, iar în urmă cu trei ani s-au întors acasă, la Gherla, în judeţul Cluj, şi au replicat un model de business văzut la nemţi, un magazin mobil cu produse locale. Sat pentru Oraş, un truck (camion) ce adună legume, fructe, brânzeturi, miere, pâine, produse de patiserie de la mici producători din apropierea Clujului şi le vinde orăşenilor din Cluj-Napoca, a apărut la începutul lunii octombrie 2019, după o investiţie iniţială de 20.000 de euro.
”Sat pentru Oraş este o legătură directă a producătorilor de la Gherla până la Cluj cu orăşenii din Cluj. Facem 50 de kilometri zilnic. Dimineaţa oprim la 12-13 producători de produse proaspete şi luăm salam şi cârnaţi, pachete de legume, ouă şi încheiem cu pâinea. Borcanele cu miere, sucuri, compot sau zacuscă le luăm luni. În total colaborăm cu 35 de producători locali”, povesteşte Sorin Coroi, citat de Ziarul Financiar.
El menţionează că în fiecare dimineaţă postează pe site şi reţelele de socializare lista cu produsele din ziua respectivă şi preţurile percepute, iar apoi pleacă cu food-truck-ul spre Cluj-Napoca la una dintre locaţii – variază în funcţie de zi – şi petrec între 3-5 ore acolo pentru a desface produsele.
În acest interval vin 100 de clienţi, iar majoritatea fac cumpărături de peste 100 de lei. La început, compania a dus produsele la un Street Food Festival ce a avut loc în octombrie la Cluj-Napoca, unde ”pita şi slănina au fost mai vândute decât produsele de tip fast food”. Din cauza pandemiei, numărul evenimentelor a scăzut, iar acum fondatorii îşi propun să deschidă un magazin online şi să livreze în toată ţara prin curier.
Sat pentru Oraş colaborează doar cu producători autorizaţi şi afirmă că sunt mulţi cei care vor să-şi dezvolte brandul, însă nu-şi găsesc loc în magazinele mari. Astfel, Sat pentru Oraş este ca o ancoră. Antreprenorul spune că în cele opt luni de activitate din 2020, compania a devenit plătitoare de TVA, aşadar a trecut de afaceri de 80.000 de euro.
Sorin Coroi menţionează că veniturile realizate din acest business se apropie de cele obţinute în Germania şi, în plus, afacerea îi oferă libertate şi posibilitatea de a acţiona rapid, fără a aştepta validarea unei idei sau acceptarea unei decizii finale. El spune că ştiind cum e să fii şi antreprenor şi angajat, nu s-ar întoarce la un job 9-17.
”Dacă un singur truck este pus la punct, ne pot urmări mai multe truck-uri. Ne gândim la o franciză, pentru că în orice parte a ţării să preia proiectul, se găsesc birouri şi clădiri rezidenţiale. În Cluj o să dăm în două săptămâni prima franciză. Primim foarte multe mesaje de la oameni care ne aşteaptă şi la ei, iar astfel sperăm să ajungem la cât mai multă lume”, a încheiat antreprenorul.