Compania Softvision din Cluj-Napoca, fondată de antreprenorul local Laurenţiu Russo în 1994 şi cumpărată în urmă cu doi ani de gigantul american Cognizant, a înregistrat anul afaceri de 360,9 milioane lei (76 mil. euro), în creştere cu 45% faţă de 2018, conform datelor raportate la Ministerul de Finanţe.
Compania şi-a majorat de asemenea anul trecut şi profitul net la 27 milioane lei, plus 43% comparativ cu 2018, marja de profit situându-se la 7%. Conform aceleiaşi surse, la finalul lui 2019 firma Cognizant Softvision din Cluj-Napoca avea datorii de 37,5 milioane lei, cu 94% mai mari faţă de anul anterior.
În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, subsidiara locală a americanilor de la Cognizant a avut în medie 1.613 salariaţi în 2019, cu 318 mai mult comparativ cu 2018. În septembrie anul trecut, reprezentanţii Cognizant Softvision anunţau că au în plan să recruteze 500 de oameni, urmând să ajungă astfel la o echipă de circa 2.200 de angajaţi la finalul lui 2019.
România este un hub al reţelei globale Cognizant Softvision, ce cuprinde un portofoliu de peste 3.000 de produse dezvoltate şi profesionişti în domeniul IT şi design care lucrează din studiouri prezente în şapte ţări, pe 4 continente. Pe lângă centrul din Cluj-Napoca, Cognizant Softvision are în prezent pe plan local şi studiouri de design şi în Bucureşti, Iaşi, Timişoara şi Baia Mare. Printre clienţii internaţionali ai Cognizant Softvision se numără Groupon, Macy’s şi Mozilla.