Bogdan Ciocian, fondatorul cafenelelor Meron, spune că pandemia a dus la o scădere considerabilă a afacerilor reţelei, astfel că odată cu restricţiile impuse de către autorităţi, numărul persoanelor care treceau pragul acestor unităţi a scăzut la circa 60% faţă de acum un an în aceeaşi perioadă.
”Am păstrat multe dintre cafenele pentru livrări sau pentru servirea la geam. Astfel, am reuşit să ţinem deschise cam toate cele 18 unităţi ale noastre în toată perioada aceasta marcată de pandemie. Terasele au făcut o diferenţă majoră. Unde avem terase am reuşit să ajungem cu cifrele undeva la 70% faţă de vara trecută. Noi ajunsesem la 130.000-140.000 de clienţi pe lună în toată reţeaua, iar acum suntem la 55-60% din acest număr. Sunt unele unităţi unde avem scăderi şi mai mari”, spune Bogdan Ciocian, fondatorul cafenelelor Meron, citat de Ziarul Financiar.
Lanţul de cafenele a fost înfiinţat în Cluj-Napoca, acolo unde sunt şi cele mai multe unităţi sub brandul Meron astăzi. Lanţul numără în total 18 cafenele la nivel naţional, în Cluj-Napoca, Bucureşti, Târgu- Mureş, Satu Mare, Zalău şi Oradea. Dintre cele 18 cafenele sub brandul Meron, jumătate sunt administrate direct de companie, iar celelalte sunt administrate în sistem de franciză. Pandemia a avut efecte negative semnificative asupra businessului lanţului de cafenele, astfel că izbucnirea crizei a venit în momentul în care Meron era în proces de extindere.
Cafeaua folosită în lanţul de cafenele Meron vine direct de la fermierii producători de cafea din 12-13 ţări precum Guatemala, Panama, Columbia, Brazilia, Peru, Bolivia. În următorii cinci ani, antreprenorul şi-a propus să extinţă lanţul de cafenele în circa 7-8 pieţe europene dezvoltate, acolo unde cultura cafenelei artizanale este mai cunoscută decât în România. În România industria cafelei de specialitate este una nouă care abia a început să se dezvolte.