Retailerul de încălţăminte Benvenuti a pierdut în perioada 1 martie şi 15 iunie, cât magazinele au fost închise, încasări de 6,5 milioane de euro, spune Dan Pavel, proprietarul companiei, citat de Ziarul Financiar. El adaugă că şi după redeschidere rezultatele sunt sub aşteptări.
”Vânzările de după deschiderea mallurilor sunt sub aşteptările noastre ţinând cont de promoţiile masive pe care le avem. Marja e şi ea mult redusă faţă de 2019 dat fiind că am făcut promoţii masive pentru a putea să vindem colecţia de vară. Am pierdut lunile de bază pentru această colecţie ţinând cont că în perioada 15 martie – 15 iunie vindeam în mod normal la preţ întreg iar în 2020 am fost închişi.”, a spus Dan Pavel.
Antreprenorul adaugă că după deschiderea centrelor comerciale traficul este în medie cu peste 30% mai mic decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
”Există centre comerciale unde traficul ajunge să fie cu 60% mai mic. Depinde de la un mall la altul, nu neapărat de la un oraş la altul. Ce este cert e că nu există niciun centru comercial unde să nu avem scăderi de trafic, doar că ele pornesc de la 10-15% şi ajung la 60%”, mai spune antreprenorul.
La polul opus, există o rată de conversie uşor mai bună, asta înseamnă că oamenii vin mai degrabă chitiţi să cumpere, nu doar să se plimbe, să sondeze piaţa. În acest context, scăderea vânzărilor este de circa 30% faţă de 2019. Compania care operează reţeaua de magazine a avut afaceri de 133 mil. lei în 2019, plus 1,6% faţă de anul anterior. El adaugă că e vorba de traficul din magazinele proprii, nu din malluri, la aceste date din urmă nu are acces.